Role transfobie při online radikalizaci na krajní pravici
Název práce v češtině: | Role transfobie při online radikalizaci na krajní pravici |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Role of transphobia in online far-right radicalization |
Klíčová slova: | radikalizace|transfobie|online prostředí|TikTok|YouTube |
Klíčová slova anglicky: | radicalization|transphobia|online spaces|TikTok|YouTube |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav politologie (21-UPOL) |
Vedoucí / školitel: | Zora Hesová, M.A., Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.12.2022 |
Datum zadání: | 11.12.2022 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.12.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2023 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Kristina Broučková |
Zásady pro vypracování |
Práce se bude zabývat transfobií jako prvkem při online radikalizaci na krajní pravici. Výzkumná otázka je, jestli latentní transfobie je jeden z faktorů, který v online prostorech radikalizuje uživatele na krajní pravici, jelikož právě transfobie je něco, co mají většinová společnost a krajní pravice společného, byť tedy každá v odlišné míře. Pracovní hypotéza je taková, že lidé s transfobními názory mají větší pravděpodobnost radikalizace, zároveň však jde o průnik s dalšími faktory, které napomáhají online radikalizaci. První část práce popíše radikalizaci v online prostorech všeobecně a stručně pro účely práce uvést, co je to krajní pravice. Druhá část se bude věnovat transfobii a její rolí při radikalizaci na základně studia platforem jako TikTok a YouTube. U TikToku jde o mnohem menší časový horizont; u kanálů na YouTubepůjde o periodu od roku 2016 do současnosti v anglofonním prostředí. |
Seznam odborné literatury |
Banaji, S. & Bhat, R., 2022. White male rage online. Social Media and Hate, pp.96-118. Howard, T., Poston, B. & Lopez, A., 2022. Extremist Radicalization in the Virtual Era: Analyzing the Neurocognitive Process of Online Radicalization. Studies in conflict and terrorism, ahead-of-print(ahead-of-print), pp.1-26. Kenyon, J., Binder, J.F. & Baker‐beall, C., 2022. Online radicalization: Profile and risk analysis of individuals convicted of extremist offences. Legal and criminological psychology Little, O. & Richards A., 2021. TikTok's algorithm leads users from transphobic videos to far-right rabbit holes. Online. Makwana, A.P. et al., 2018. The Motivated Cognitive Basis of Transphobia: The Roles of Right-Wing Ideologies and Gender Role Beliefs. Sex roles, 79(3-4), pp.206-217 Nagle, A., 2017. Kill all normies. Zero Books. Wendling, Mike, 2018. Alt-Right : from 4chan to the White House. London: Pluto Press. Whittaker, J., 2022. Rethinking Online Radicalization. Perspectives on terrorism (Lowell), 16(4), pp.27-40 Zitser, J., 2021. Tiktok’s algorithm is promoting homophobia and anti-trans violence on For You Pages, experiment finds. Online. |