Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Možnosti a meze využití ICT technologií ve vzdělávání
Název práce v češtině: Možnosti a meze využití ICT technologií ve vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Possibilities and limits of using ICT technologies in education
Klíčová slova: ICT|moderní technologie|online vzdělávání|e-learning|technologické nástroje|gamifikace
Klíčová slova anglicky: ICT|modern technology|online education|e-learning|technological tools|gamification
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.12.2022
Datum zadání: 09.12.2022
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.04.2023
Datum a čas obhajoby: 11.09.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá využitím ICT technologií ve vzdělávání. ICT technologie mají řadu využití ve všech stupních vzdělávání. Jedná se dnes již o nedílnou součást pedagogiky a využití ICT technologií nalezneme na základních, středních a vysokých školy, nebo i ve vzdělávání dospělých. Bakalářská práce se rovněž zabývá přínosy ale i úskalími využívání ICT technologií včetně dopadů ICT technologií na učitele i žáka. Dále se zabývá i dopady využívání ICT technologií v rámci školy i rodiny. Možnostmi i povinnostmi v kontextu současné doby a modernizace. Zároveň je bakalářská práce i jakýmsi zamyšlením nad výhodami a nevýhodami zapojení ICT technologií do výuky.
Seznam odborné literatury
MONOGRAFIE:
BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.

BRDIČKA, Bořivoj a Ondřej NEUMAJER. Informační a komunikační technologie ve škole: pro vedení škol a ICT metodiky. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010. ISBN 978-80-87000-31-1.

BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání: studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: Aisis, 2003. ISBN 80-239-0106-0.

ČERNÝ, Michal. Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty. Brno: Flow, 2015. ISBN 978-80-88123-04-0.

ČERNÝ, Michal. Pedagogicko-psychologické otázky online vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-8925-9.

KAPOUNOVÁ, Jana. Používání informační a komunikační technologie ve výuce. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 1999. ISBN 80-7042-145-2.

KURSCH, Martin. Využití informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2022. ISBN 978-80-7603-346-7.

SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ a Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.

SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. Pevní vydání. Praha: ISV nakladatelství, 1999. ISBN 80-85866-33-1.

ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi. 2., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2021. ISBN 978-80-7676-175-9.

ZOUNEK, Jiří a Klára ŠEĎOVÁ. Učitelé a technologie: mezi tradičním a moderním pojetím. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-187-4.

DALŠÍ ZDROJE:
BLÁHOVÁ, Jitka. Inovativní a tradiční použití ICT ve výuce německého jazyka. Pedagogická orientace. 2010, roč. 20, č. 2, s. 77-92. ISSN 1805-9511.

DLOUHÁ, Marie. Autorita ve virtuálním vzdělávání. Envigogika (Praha) [online]. 2011, roč. 6, č. 2 [cit. 2022-12-16]. ISSN 1802-3061. Dostupné z: https://doi.org/10.14712/18023061.60

FRYČ, Jindřich, Zuzana MATUŠKOVÁ, Pavla KATZOVÁ, aj. Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2020. ISBN 978-80-87601-46-4. Dostupné také z: http://www.msmt.cz

HONZÍKOVÁ, Jarmila., Petr SIMBARTL a Ján BAJTOŠ. Digitální technologie jako nástroj školního podvádění na střední škole. Journal of Technology and Information Education, 2020, roč. 12, č. 2, s. 102-111. ISSN 1803-537X.

KOUBEK, Petr. Využití digitálních technologií ve výuce českého jazyka a literatury. Metodický portál: Články [online]. 20. 04. 2020, [cit. 2022-12-16]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/22479/VYUZITI-DIGITALNICH-TECHNOLOGII-VE-VYUCE-CESKEHO-JAZYKA-A-LITERATURY.html>. ISSN 1802-4785.

NEUMAJER, Ondřej. Moderní on-line způsoby profesního rozvoje učitelů. Metodický portál: Spomocník [online]. 30. 05. 2013, [cit. 2022-12-16]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/17489/MODERNI-ON-LINE-ZPUSOBY-PROFESNIHO-ROZVOJE-UCITELU.html>. ISSN 1802-4785.

ŠVAŘÍČEK, Roman a Jiří ZOUNEK. (2008). E-learning ve vysokoškolské výuce pohledem empirického výzkumu. Studia Paedagogica. 2008, roč. 13, č. 1, s. 101-126. ISSN 1803-7437.

ZERÁNOVÁ Dana, Ivana ČECHOVÁ a Jana BERÁNKOVÁ. Výuka angličtiny podporovaná počítačem v terciárním vzdělávání. ACC journal [online]. Technical University of Liberec, 2013, roč. 19, č. 3, 181-189 [cit. 2022-12-16]. ISSN 1803-9782.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK