Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Specifika práce s dětmi v pěstounské péči během výchovně vzdělávacího procesu na základní škole
Název práce v češtině: Specifika práce s dětmi v pěstounské péči během výchovně vzdělávacího procesu na základní škole
Název v anglickém jazyce: Specifics of work with children in foster care during the educational process at primary school
Klíčová slova: náhradní rodinná péče|pěstounská péče|pěstoun|škola|výchova|vzdělávání|zanedbání
Klíčová slova anglicky: education|foster care|foster parent|school|upbringing|neglect
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.12.2022
Datum zadání: 08.12.2022
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 17.04.2023
Datum a čas obhajoby: 13.06.2023 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce je zaměřena na problematiku dětí v pěstounské péči a specifika pedagogické práce na základní škole. Teoretická část pojednává o pěstounství a předpokladech pro vznik pěstounství, pěstounech a jejich vzdělávání. Další část je věnována charakteristice dětí, které v pěstounské péči vyrůstají, jejich potřebám a možným projevům chování včetně jejich příčin. Dále pak je zaměřena na školství a podporu výchovně vzdělávacího procesu u dětí v pěstounské péči. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum s cílem zmapovat realizaci výchovy a vzdělávání dětí v pěstounské péči na základní škole. Výzkum má podobu případových studií.
Seznam odborné literatury
1. BUBLEOVÁ, Věduna, Alena VÁVROVÁ, Lucie VRÁNOVÁ a Jana FRANTÍKOVÁ. Základní informace o náhradní rodinné péči. Praha: Středisko náhradní rodinné péče, 2011. ISBN 978-80-87455- 01
2. BUBLEOVÁ, Věduna, Alena VÁVROVÁ, Jana FRANTÍKOVÁ a Martina VANČÁKOVÁ. Průvodce náhradní rodinnou péčí. Čtvrté. Praha: Středisko náhradní rodinné péče, spolek, 2009.
3. KOVAŘOVICOVÁ, Jana. Problémy ve vytváření jistého a bezpečného attachmentu, možnosti terapie a léčivé rodičovství. Praha: ATTA, 2021.
4. DOLEŽALOVÁ, Pavla, Barbora ORLÍKOVÁ, Ladislav KÁŽMÉR, Barbora DRBOHLAVOVÁ a Ladislav CSÉMY. Trauma v dětství a adolescenci: průvodce pro pedagogy. Klecany: Národní ústav duševního zdraví, 2017. ISBN 978-80-87142-32-5.
5. FELCMANOVÁ, Lenka, Lenka HEČKOVÁ, Lucie MYŠKOVÁ, et al. Přístupy k náročnému chování dětí a žáků ve školách a školských zařízeních a možnosti jeho řešení: metodické doporučení. Praha: Česká školní inspekce, [2021]. ISBN 978-80-88087-55-7.
6. KLIMEŠ, J. Budování identity dítěte. Praha: Rozum a Cit, 2008. [online]. [cit. 20. 03. 2023]. Dostupné z: http://www.klimes.us/mojeprace/identita.pdf
7. SLÁDEKOVÁ, Elena. Školák v náhradnej rodine. Bratislava: Návrat, 2005. ISBN 80-969446-2-2.
8. SCHOOLER, Jayne E. a Jiří KOVAŘÍK. Adopce: vztah založený na slibu : užitečné rady a postřehy pro adoptivní rodiče a pěstouny. Praha: Návrat domů, 2002. ISBN 80-7255-066-7.
9. VÁVROVÁ, Alena. Shrnutí problematických míst v oblasti sociálně-právní ochrany dětí a náhradní rodinné péče. Praha: STŘEDISKO NÁHRADNÍ RODINNÉ PÉČE, spolek, 2020.
10. VÁGNEROVÁ, Marie. Psychický vývoj dítěte v náhradní rodinné péči. Praha: Středisko náhradní rodinné péče, 2012. ISBN isbn978-80-87455-14-2.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK