Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Metafora a přirovnání v současné egyptské televizní reklamě
Název práce v češtině: Metafora a přirovnání v současné egyptské televizní reklamě
Název v anglickém jazyce: Metaphors and Similes in Contemporary Egyptian Television Advertising
Klíčová slova: reklama|jazykové prostředky|egyptská hovorová arabština|arabská jazyková kultura
Klíčová slova anglicky: Advertising|Linguistic Means|Egyptian Colloquial Arabic|Arabic Language Culture
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra Blízkého východu (21-KBV)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. František Ondráš, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 01.12.2022
Datum zadání: 12.12.2022
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.12.2022
Datum a čas obhajoby: 22.06.2023 11:15
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Viktor Bielický, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na použití specifických jazykových prostředků v současné egyptské televizní reklamě, tj. reklamní tvorbě v egyptské hovorové arabštině posledních pěti let (2017-2022). Dané téma bude zpracováno primárně z hlediska lingvistického. BP bude vycházet z analýzy egyptské televizní reklamy několika posledních let, získané z platformy YouTube. Tematické okruhy tohoto souboru zahrnují především produkty z oblasti kosmetiky (hygieny), bydlení, potravinářství a farmacie. Autorka BP bude pracovat se souborem reklam, které obsahují metafory a přirovnání. Cílem BP bude analýza zvukové stránky reklamních šotů v podobě videozáznamů, v nichž jsou použity metafory a přirovnání v egyptském hovorovém jazyce. Ve vybraných reklamách bude autorka BP rovněž posuzovat vhodnost použití dialogů/monologů jako rámce specifických jazykových prostředků a konstrukcí používaných v egyptské televizní reklamě.
Seznam odborné literatury
Code choice in Egyptian TV advertisements [Master's Thesis, the American University in Cairo]. AUC Knowledge Fountain.https://fount.aucegypt.edu/etds/358
Čmejrková, S. (2000). Reklama v češtině, čeština v reklamě (vyd. 1). Leda.
Gully, A. (1970). The Discourse of Arabic Advertising: Preliminary Investigations. Journal of Arabic and Islamic Studies, 1–49.https://doi.org/10.5617/jais.4544Lakoff, G., & Johnson, M. (2003). Metaphors we live by. University of Chicago Press.
Šabīb, H. M. (2019). Sajkūlūdžījat tawẓīf al-makān wa az-zamān fī al-iclanāt at-tilifizijūnīja/taḥlīl chiṭāb al-iclanāt al-miṣrīja [Kullīja al-iclām: Džāmicat Baġdād].https://www.researchgate.net/publication/335465700_saykwlwjyt_twzyf_almkan_walzman_fy_alalanat_altlfzywnyt_thlyl_khtab_alalanat_almsrytYounes, M. (2017).
Jasim, Maysoon Kadhim, and Baida Noori Thaib. "The effectiveness of sound metaphor in television advertising." PalArch's Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology 18.10 (2021): 3030-3043.
El-Daly, Hosney M. "Towards an Understanding of the Discourse of Advertising: Review of Research with Special Reference to the Egyptian Media." African Nebula 1.3 (2011).
Sayed Sedeeq, Reham. "Analysis of Visual and Verbal Rhetorical Strategies in Advertising Discourse From Cognitive Perspective.", Faculty of Arts, al-Fayyum University, (2021): 276-314.‎
Phillips, Barbara J. "Understanding visual metaphor in advertising." Persuasive imagery (2003): 304-317.
Zhang, Xianrong, and Xingliang Gao. "An analysis of conceptual metaphor in Western commercial advertisements." Asian Social Science 5.12 (2009): 97-104.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK