Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Přínos programu všeobecné primární prevence z pohledu žáků na druhém stupni základní školy
Název práce v češtině: Přínos programu všeobecné primární prevence z pohledu žáků na druhém stupni základní školy
Název v anglickém jazyce: The benefit of the general primary prevention in the point of view of lower secondary school pupils
Klíčová slova: všeobecná primární prevence|rizikové chování|agrese|šikana|starší školní věk|program primární prevence|lektor primární prevence|školní metodik prevence
Klíčová slova anglicky: universal primary prevention|risk behaviour|aggression|bullying|older school age|program of primary prevention|lector of primary prevention|school methodist of prevention
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.11.2022
Datum zadání: 29.11.2022
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.04.2023
Datum a čas obhajoby: 12.09.2023 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
V diplomové práci s názvem „Přínos programu všeobecné primární prevence z pohledu žáků na druhém stupni základní školy“ se zabývám zkoumáním rozvoje znalostí žáků na 2. stupni základní školy, skrze konkrétní preventivní program na téma agrese a šikany. V teoretické části se věnuji všeobecné primární prevenci v kontextu školy. V této kapitole popisuji systém primární prevence ve školství, úlohu a specifika školního metodika prevence, preventivní program školy a také pozici lektora všeobecné primární prevence. V následující kapitole zmiňuji definici rizikového chování a zaměřuji se především na témata agrese a šikany, která jsou důležitou součástí mé praktické části. Vzhledem k respondentům, kterými se stali žáci na 2. stupni základní školy, popisuji na závěr své teoretické části i charakteristiky dětí staršího školního věku. V praktické části nejprve zjišťuji pomocí dotazníkového šetření znalosti žáků na 2. stupni základní školy v oblasti agrese a šikany, které následně porovnávám s dosaženými znalostmi po programu všeobecné primární prevence.
Seznam odborné literatury
COLMAN, A. M. A Dictionary of Psychology, New York: Oxford University Press, 2009.
FRANKOWSKI, R. a P. ORPINAS, The aggresion scale: A self-report measure of aggressive
behaviour for young adolescents. Journal Of Early Adolescence, 2001, 21(1).
DOLEJŠ, Martin a kol. Agresivita u českých adolescentů, Univerzita Palackého v Olomouci,
2016. ISBN 978-80-244-5022-3.
HARTL, Pavel a Helena Hartlová. Velký psychologický slovník, Praha: Portál, 2010. ISBN
978-80-7376-686-5.
HONK, J., Harmon-Jones, E., Morgan, B.E., Schutter, D.L.G. Socially explosive minds: The
triple imbalance hyphothesis of reactive aggression. Journal of Personality, 2010, 78(1).
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu,
Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7376-871-5.
MIOVSKÝ, Michal a kol. Výkladový slovník základních pojmů školské prevence rizikového
chování. Praha: Klinika adiktologie, 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy v Praze a
Všeobecná fakultní nemocnice v Praze, vydavatelství Togga, 2012. ISBN 978-80-87258-89-7.
MIOVSKÝ, Michal, Lenka SKÁCELOVÁ, Jana ZAPLETALOVÁ a Petr NOVÁK. Primární
prevence rizikového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN, Univerzita Karlova v Praze,
vydavatelství Togga, 2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
ŘÍČAN, Pavel a Pavlína JANOŠOVÁ. Jak na šikanu, Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-
2991-6.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK