Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Partnerský přístup ve skautské výchovné metodě jako inspirace pro učitele na základních školách
Název práce v češtině: Partnerský přístup ve skautské výchovné metodě jako inspirace pro učitele na základních školách
Název v anglickém jazyce: Partnership approach in the Scout method of raising children as an inspiration for primary school teachers
Klíčová slova: Partnerský přístup ve vzdělávání|respepektující výchova|skauting|skautský institut|základní škola
Klíčová slova anglicky: : Partnership approach in education|respectful education|scouting|scout institute|primary education
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.11.2022
Datum zadání: 29.11.2022
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.04.2023
Datum a čas obhajoby: 11.09.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:25.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda učitelé základních škol využívají ve svých hodinách partnerský přístup, a jaký na něj mají názor na základě jejich účasti v projektu SI Třída od Skautského institutu v Praze. Teoretická část bakalářské práce je věnována vymezení pojmů, definováním samotného partnerského přístupu a popisu jeho principů a strategií. Dále se bakalářská práce zabývá skautskou výchovnou metodou a popisem projektu SI Třída. V empirické části budou zhodnoceny názory učitelů, kteří se v minulém roce se svou třídou tohoto projetu zúčastnili.
Seznam odborné literatury
BRDKOVÁ, Lenka, 2007. Není škola jako škola. Děti a my: časopis pro rodiče, učitele a pracovníky pomáhajících profesí. Praha: Avicenum, 37(3), 18-19. ISSN 0323-1879.
KOPŘIVA, Pavel, 2008. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž: Spirála. ISBN 978-80-904030-0-0.
KORTHAGEN, F. A. J., 2011. Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. Přeložil Petr NAJVAR, přeložil Veronika NAJVAROVÁ. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-221-5.
MEŠKOVÁ, Marta, 2012. Motivace žáků efektivní komunikací: [praktická příručka pro učitele]. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0198-4.
POLLARD, Andrew, Kristine BLACK-HAWKINS, Gabrielle CLIFF-HODGES, et al., 2019. Reflective teaching in schools. Fifth edition. London: Bloomsbury Academic. Reflective teaching. ISBN 978-1-350-03293-4.
PRŮCHA, Jan, 1996. Alternativní školy. 2. upr. vyd. Praha: Portál. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8072-3.
ŠANTORA, Roman, 2012. Skautské století: dobrodružný příběh 100 let českého skautingu. Praha: Junák. ISBN 978-80-204-2622-2.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK