Partnerský přístup ve skautské výchovné metodě jako inspirace pro učitele na základních školách
Název práce v češtině: | Partnerský přístup ve skautské výchovné metodě jako inspirace pro učitele na základních školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Partnership approach in the Scout method of raising children as an inspiration for primary school teachers |
Klíčová slova: | Partnerský přístup ve vzdělávání|respepektující výchova|skauting|skautský institut|základní škola |
Klíčová slova anglicky: | : Partnership approach in education|respectful education|scouting|scout institute|primary education |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 29.11.2022 |
Datum zadání: | 29.11.2022 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.04.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 11.09.2023 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 25.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.09.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda učitelé základních škol využívají ve svých hodinách partnerský přístup, a jaký na něj mají názor na základě jejich účasti v projektu SI Třída od Skautského institutu v Praze. Teoretická část bakalářské práce je věnována vymezení pojmů, definováním samotného partnerského přístupu a popisu jeho principů a strategií. Dále se bakalářská práce zabývá skautskou výchovnou metodou a popisem projektu SI Třída. V empirické části budou zhodnoceny názory učitelů, kteří se v minulém roce se svou třídou tohoto projetu zúčastnili. |
Seznam odborné literatury |
BRDKOVÁ, Lenka, 2007. Není škola jako škola. Děti a my: časopis pro rodiče, učitele a pracovníky pomáhajících profesí. Praha: Avicenum, 37(3), 18-19. ISSN 0323-1879. KOPŘIVA, Pavel, 2008. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž: Spirála. ISBN 978-80-904030-0-0. KORTHAGEN, F. A. J., 2011. Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. Přeložil Petr NAJVAR, přeložil Veronika NAJVAROVÁ. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-221-5. MEŠKOVÁ, Marta, 2012. Motivace žáků efektivní komunikací: [praktická příručka pro učitele]. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0198-4. POLLARD, Andrew, Kristine BLACK-HAWKINS, Gabrielle CLIFF-HODGES, et al., 2019. Reflective teaching in schools. Fifth edition. London: Bloomsbury Academic. Reflective teaching. ISBN 978-1-350-03293-4. PRŮCHA, Jan, 1996. Alternativní školy. 2. upr. vyd. Praha: Portál. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8072-3. ŠANTORA, Roman, 2012. Skautské století: dobrodružný příběh 100 let českého skautingu. Praha: Junák. ISBN 978-80-204-2622-2. |