Gamifikace aneb budoucnost ve výuce
Název práce v češtině: | Gamifikace aneb budoucnost ve výuce |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Gamification - The Future in Education |
Klíčová slova: | Gamifikace|Vzdělávání|Učení|Motivace|Angažmá|Cíl|Hra|Počítačové hry|Simulace|Mechanismy|Herní prvky|Hráč|Uživatel|Žák|Design|Marketing |
Klíčová slova anglicky: | Gamification|Education|Learning|Motivation|Engagement|Goal|Game|PC game|Simulation|Mechanisms|Game elements|Player|User|Learner|Design|Marketing |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jaroslava Swoboda |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 29.11.2022 |
Datum zadání: | 29.11.2022 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.04.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 14.06.2023 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.05.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.06.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Předkládaná práce má teoretický charakter. Práce se zabývá edukačním potenciálem současných počítačových her ve výuce se zaměřením na rozdílnost edukativního a zábavného titulu. Vysvětluje pojem gamifikace a s ním nabízí přehled mnoha herních prvků, mechanismů a pojednává o nich v kontextu vzdělávání. Práce dále kriticky analyzuje rozdíly mezi výukou klasickou a výukou s herními prvky a vzájemně je posuzuje. Cílem je zjistit využitelnost počítačových her ve školství a objasnit možnosti jejich využití. V závěru práce je zhodnocena rozdílnost edukativního a zábavního titulu s ohledem na budoucnost jejich možného využívání. |
Seznam odborné literatury |
PRENSKY, Marc. Digital game-based learning. United States: Paragon House, 2007. ISBN 9781557788634.
PICKA, Karel. Gamifikace vzdělávacího procesu - využití počítačových her jako didaktického nástroje. In Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. XXIII. konference ČAPV. 2015. ISBN 978-80-261-0521-3. BLÁHOVÁ, Lucie. Tvorba on-line únikových her pro přírodovědné předměty na ZŠ (manuál pro učitele). Plzeň, 2022. Bakalářská práce. ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, FAKULTA PEDAGOGICKÁ, KATEDRA VÝPOČETNÍ A DIDAKTICKÉ TECHNIKY. Vedoucí práce Mgr. Lenka Benediktová, Ph.D. ČEŠKOVÁ, Anna. Využití gamifikace ke zvýšení motivace studentů ve vysokoškolském vzdělávání. Praha, 2012. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médií. Vedoucí práce Očko, Petr. LUDVÍK, Roman. Tvorba vzdělávací aplikace s historickou tematikou s prvky gamifikace. Plzeň, 2022. Bakalářská práce. ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, FAKULTA PEDAGOGICKÁ, KATEDRA VÝPOČETNÍ A DIDAKTICKÉ TECHNIKY. Vedoucí práce Mgr. Miroslav Zíka. BAJER, Daniel. Gamifikace a její využití ve vzdělávání [online]. In: . 2021. Dostupné z: https://medium.com/edtech-kisk/gamifikace-a-jej%C3%AD-využit%C3%AD-ve-vzděláván%C3%AD-2c1b5f3864f4 BRÉDA, Jiří. EPALE. Základy gamifikacevzdělávacích programů [online]. In: . 2020 [cit. 2022-11-30]. Dostupné z: https://youtu.be/3K3FcGQt-88 |