Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Gamifikace aneb budoucnost ve výuce
Název práce v češtině: Gamifikace aneb budoucnost ve výuce
Název v anglickém jazyce: Gamification - The Future in Education
Klíčová slova: Gamifikace|Vzdělávání|Učení|Motivace|Angažmá|Cíl|Hra|Počítačové hry|Simulace|Mechanismy|Herní prvky|Hráč|Uživatel|Žák|Design|Marketing
Klíčová slova anglicky: Gamification|Education|Learning|Motivation|Engagement|Goal|Game|PC game|Simulation|Mechanisms|Game elements|Player|User|Learner|Design|Marketing
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jaroslava Swoboda
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.11.2022
Datum zadání: 29.11.2022
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.04.2023
Datum a čas obhajoby: 14.06.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Předkládaná práce má teoretický charakter. Práce se zabývá edukačním potenciálem současných počítačových her ve výuce se zaměřením na rozdílnost edukativního a zábavného titulu. Vysvětluje pojem gamifikace a s ním nabízí přehled mnoha herních prvků, mechanismů a pojednává o nich v kontextu vzdělávání. Práce dále kriticky analyzuje rozdíly mezi výukou klasickou a výukou s herními prvky a vzájemně je posuzuje. Cílem je zjistit využitelnost počítačových her ve školství a objasnit možnosti jejich využití. V závěru práce je zhodnocena rozdílnost edukativního a zábavního titulu s ohledem na budoucnost jejich možného využívání.
Seznam odborné literatury
PRENSKY, Marc. Digital game-based learning. United States: Paragon House, 2007. ISBN 9781557788634.
PICKA, Karel. Gamifikace vzdělávacího procesu - využití počítačových her jako didaktického nástroje. In Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. XXIII. konference ČAPV. 2015. ISBN 978-80-261-0521-3.
BLÁHOVÁ, Lucie. Tvorba on-line únikových her pro přírodovědné předměty na ZŠ (manuál pro učitele). Plzeň, 2022. Bakalářská práce. ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, FAKULTA PEDAGOGICKÁ, KATEDRA VÝPOČETNÍ A DIDAKTICKÉ TECHNIKY. Vedoucí práce Mgr. Lenka Benediktová, Ph.D.
ČEŠKOVÁ, Anna. Využití gamifikace ke zvýšení motivace studentů ve vysokoškolském vzdělávání. Praha, 2012. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médií. Vedoucí práce Očko, Petr.
LUDVÍK, Roman. Tvorba vzdělávací aplikace s historickou tematikou s prvky gamifikace. Plzeň, 2022. Bakalářská práce. ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, FAKULTA PEDAGOGICKÁ, KATEDRA VÝPOČETNÍ A DIDAKTICKÉ TECHNIKY. Vedoucí práce Mgr. Miroslav Zíka.
BAJER, Daniel. Gamifikace a její využití ve vzdělávání [online]. In: . 2021. Dostupné z: https://medium.com/edtech-kisk/gamifikace-a-jej%C3%AD-využit%C3%AD-ve-vzděláván%C3%AD-2c1b5f3864f4
BRÉDA, Jiří. EPALE. Základy gamifikacevzdělávacích programů [online]. In: . 2020 [cit. 2022-11-30]. Dostupné z: https://youtu.be/3K3FcGQt-88
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK