Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Životní styl žáků základní školy
Název práce v češtině: Životní styl žáků základní školy
Název v anglickém jazyce: Lifestyle of the pupils in elementary school
Klíčová slova: životní styl|žák|základní škola|zdraví|školní věk|rodina|vrstevníci|média|sociální síťe|volný čas
Klíčová slova anglicky: lifestyle|pupil|elementary school|health|school age|family|peers|media|social networks|free time
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.11.2022
Datum zadání: 23.11.2022
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.04.2023
Datum a čas obhajoby: 15.06.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Anotace: Tato diplomová práce se zabývá tématem životní styl žáků základní školy. Obsah práce je rozdělen na dvě části, teoretickou a praktickou.Teoretickou část tvoří pět kapitol, které přibližují témata determinující životní styl dětí školního věku. Konkrétněji jde o všeobecnou charakteristiku životního stylu, vymezení věkových období žáků základní školy, varianty životního stylu žáků, popis vnějších vlivů na životní styl žáka a přiblížení souvislostí volného času s životním stylem žáků.Praktická část se zabývá dotazníky, jejichž cílem je analyzovat a porovnat varianty životních stylů žáků základních škol. Obsah: Úvod Teoretická část - Vymezení tématu práce - Cíl diplomové práce - Využívaná terminologie Životní styl a jeho charakteristika - Definice životního stylu - Faktory ovlivňující způsob životního stylu - Oblasti životního stylu - Zdraví a životní styl Charakteristika věkových období žáků základní školy - Mladší školní věk - Starší školní věk Způsoby životního stylu žáka základní školy - Předpoklady pro zdravý způsob životního stylu žáka - Předpoklady pro nezdravý způsob životního stylu žáka - Vliv způsobu životního stylu žáka na fungování ve škole Vnější faktory ovlivňující životní styl žáků základní školy - Vliv školy na životní styl žáka - Vliv rodiny na životní styl žáka - Vliv vrstevníků na životní styl žáka - Vliv médií a sociálních sítí na životní styl žáka - Negativa a pozitiva vlivů na životní styl žáka Volný čas žáků a jeho souvislost s životním stylem - Volnočasové aktivity žáka - Rizika v oblasti volného času žáka - Výchovná působení na žáky v oblasti volného času Empirická část - Vymezení výzkumného designu - Dotazníky: komparace variant životního stylu žáků základní školy - Vyhodnocení a interpretace dotazníků - Shrnutí získaných dat Závěr
Seznam odborné literatury
1. HÁJEK, B., B. HOFBAUER a J. PÁVKOVÁ, 2011. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy ve výchově. Praha: Portál, 240 stran. ISBN 978-80-262-0030-7. 2. VÁGNEROVÁ, M. 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Karolinum, ISBN 978-80-246-2153-1. 3. JEDLIČKA, J. 2017. Psychický vývoj dítěte a výchova: jak porozumět socializačním obtížím. Vydání první. Praha: Grada, 280 stran. ISBN 978-80-271-0096-5. 4. VALIŠOVÁ, A. a KASÍKOVÁ, H. 2011. Pedagogika pro učitele. Vydání druhé. Praha: Grada, 456 stran. ISBN 976-80-247-3357-9. 5. BIDDULPH, S. 1999. Tajemství výchovy šťastných dětí. Praha: Portál, 136 stran. ISBN 80-7178-334-X. 6. KNOTOVÁ, D. 2014. Školní poradenství. Vydání první. Praha: Grada, 264 stran. ISBN 978-80-247-4502-2. 7. DANZER, G. 2010. Psychosomatika: celostný pohled na zdraví těla i duše. Vydání druhé. Praha: Portál, 248 stran. ISBN 978-80-7367-718-3. 8. KŘIVOHLAVÝ, J. 2009. Psychologie zdraví. Vydání třetí. Praha: Portál, 280 stran. ISBN 978-80-7367-568-4. 9. ČAPEK, R. 2008. Odměny a tresty ve školní praxi. Vydání první. Praha: Grada, 160 stran. ISBN 978-80-247-1718-0. 10. PRŮCHA, J. 2009. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. Vydání třetí. Praha: Portál, 272 stran. ISBN 978-80-7367-567-7. 11. BRADEN, G. 2018. Co je člověk: od evoluční náhody po transformaci z vlastní vůle. Přeložené vydání. Bratislava: Eugenika, 208 stran. ISBN 978-80-8100-543-5. 12. VALENTA, J. 2006. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Vydání první. Kladno: Aisis, 227 stran. ISBN 80-239-4908-X. 13. KUBÁTOVÁ, H. 2010. Sociologie životního způsobu. Vydání první. Praha: Grada, 272 stran. ISBN 978-80-247-2456-0. 14. KOLESÁROVÁ, K. 2016. Životní styl v informační společnosti. Vydání první. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 176 stran. ISBN 978-80-7452-119-5. 15. BOYDOVÁ, D. 2017. Je to složitější: Sociální život teenagerů na sociálních sítích. Praha: Akropolis, 304 stran. ISBN 978-80-7470-165-8. 16. KOŤA, J. a HAVLÍK, R. 2002. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 175 stran. ISBN 978-80-262-0040-0. 17. RYCHTECKÝ, A. a TILINGER, P. 2017. Životní styl české mládeže: pohybová aktivita, standardy a normy motorické výkonnosti. Praha: Karolinum, stran. 201. ISBN 978-80-246-3746-4.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK