Výuka ruské slovní zásoby na jazykové úrovni A1 prostřednictvím digitálních technologií
Název práce v češtině: | Výuka ruské slovní zásoby na jazykové úrovni A1 prostřednictvím digitálních technologií |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teaching Russian vocabulary at language level A1 using digital technologies |
Klíčová slova: | slovní zásoba|ruština|ruština jako cizí jazyk|motivace|aktivizace|didaktická hra|digitální technologie|digitální kompetence|digitální gramotnost |
Klíčová slova anglicky: | vocabulary|Russian language|Russian language as a foreign language|motivation|activation|didactic game|digital technologies|digital competences|digital literacy |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav východoevropských studií (21-UVES) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 03.10.2022 |
Datum zadání: | 21.10.2022 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.05.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2023 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Mgr. et Mgr. Natalie Rajnochová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se zaměřuje na výuku ruské slovní zásoby na jazykové úrovni A1 prostřednictvím digitálních technologií. V práci je rozebrána problematika používání digitálních technologií ve výuce ruské slovní zásoby a s tím spojené výzvy, které stojí jednak před učitelem, jednak před žákem. Digitální technologie mají přispět k motivaci a aktivizaci žáků a také následně ukázat, jakým způsobem je lze využít pro tvorbu cvičení zaměřených na výuku ruštiny jako cizího jazyka. Autor nabízí různé typy cvičení vytvořených pomocí moderních aplikací a také způsoby rozvoje komunikativní kompetence žáků pomocí chatbotů, včetně Chat GPT. |
Seznam odborné literatury |
Choděra, R. Didaktika cizích jazyků. Úvod do vědního oboru, Praha 2006.
Dofková, R., et al. Reflexe vzdělávacích potřeb učitelů matematiky jako východisko jejich profesního rozvoje, Olomouc 2017, s. 216-240. Drotár, P. Využívání informačních technologií ve výuce, Praha 2008. Kučerová, H. Organizace znalostí: klíčová témata, Praha 2017. Mcluhan, M. Člověk, média a elektronická kultura, Brno 2000. Metodika ruského jazyka: příručka pro učitele ruského jazyka, Praha: Svět Sovětů 1965. Mičienka, M. Základy mediální výchovy, Praha 2007. Pokorný, M. Digitální technologie ve výuce 1.díl, Kralice na Hané 2009. Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme, Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. Uhlířová, M. Edukační přínos informačních a komunikačních technologií, In Bártek, K., Vrba, J. – Všetulová, M. Multimediální technologie ve vzdělávání, Olomouc 2003. Zounek, J. – Šeďová, K. Učitelé a technologie: Mezi tradičním a moderním pojetím, Brno 2009. Zounek, J. – Sudický, P. E-learning: učení (se) s online technologiemi, Praha 2012. |