Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výuka ruské slovní zásoby na jazykové úrovni A1 prostřednictvím digitálních technologií
Název práce v češtině: Výuka ruské slovní zásoby na jazykové úrovni A1 prostřednictvím digitálních technologií
Název v anglickém jazyce: Teaching Russian vocabulary at language level A1 using digital technologies
Klíčová slova: slovní zásoba|ruština|ruština jako cizí jazyk|motivace|aktivizace|didaktická hra|digitální technologie|digitální kompetence|digitální gramotnost
Klíčová slova anglicky: vocabulary|Russian language|Russian language as a foreign language|motivation|activation|didactic game|digital technologies|digital competences|digital literacy
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav východoevropských studií (21-UVES)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.10.2022
Datum zadání: 21.10.2022
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.05.2023
Datum a čas obhajoby: 20.06.2023 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. et Mgr. Natalie Rajnochová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměřuje na výuku ruské slovní zásoby na jazykové úrovni A1 prostřednictvím digitálních technologií. V práci je rozebrána problematika používání digitálních technologií ve výuce ruské slovní zásoby a s tím spojené výzvy, které stojí jednak před učitelem, jednak před žákem. Digitální technologie mají přispět k motivaci a aktivizaci žáků a také následně ukázat, jakým způsobem je lze využít pro tvorbu cvičení zaměřených na výuku ruštiny jako cizího jazyka. Autor nabízí různé typy cvičení vytvořených pomocí moderních aplikací a také způsoby rozvoje komunikativní kompetence žáků pomocí chatbotů, včetně Chat GPT.
Seznam odborné literatury
Choděra, R. Didaktika cizích jazyků. Úvod do vědního oboru, Praha 2006.
Dofková, R., et al. Reflexe vzdělávacích potřeb učitelů matematiky jako východisko jejich profesního rozvoje, Olomouc 2017, s. 216-240.
Drotár, P. Využívání informačních technologií ve výuce, Praha 2008.
Kučerová, H. Organizace znalostí: klíčová témata, Praha 2017.
Mcluhan, M. Člověk, média a elektronická kultura, Brno 2000.
Metodika ruského jazyka: příručka pro učitele ruského jazyka, Praha: Svět Sovětů 1965.
Mičienka, M. Základy mediální výchovy, Praha 2007.
Pokorný, M. Digitální technologie ve výuce 1.díl, Kralice na Hané 2009.
Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme, Olomouc: Univerzita Palackého, 2002.
Uhlířová, M. Edukační přínos informačních a komunikačních technologií, In Bártek, K., Vrba, J. – Všetulová, M. Multimediální technologie ve vzdělávání, Olomouc 2003.
Zounek, J. – Šeďová, K. Učitelé a technologie: Mezi tradičním a moderním pojetím, Brno 2009.
Zounek, J. – Sudický, P. E-learning: učení (se) s online technologiemi, Praha 2012.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK