Sociálně pedagogická podpora klientů centra duševního zdraví pro děti a adolescenty
Název práce v češtině: | Sociálně pedagogická podpora klientů centra duševního zdraví pro děti a adolescenty |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Socio-pedagogical support of clients in mental health center for children and adolescents |
Klíčová slova: | duševní zdraví|děti a adolescenti|multidisciplinarita|sociálně pedagogická podpora|centrum duševního zdraví|podpora socializace |
Klíčová slova anglicky: | mental health|children and adolescents|multidisciplinarity|socio-pedagogical support|mental health center|support of socialization |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.09.2022 |
Datum zadání: | 30.09.2022 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.04.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 12.06.2023 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.05.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.06.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce Sociálně pedagogická podpora klientů centra duševního zdraví pro děti a adolescenty bude koncipována jako teoreticko-empirická. Cílem diplomové práce bude navržení sociálně pedagogické práce při případovém vedení klientů v centru duševního zdraví pro děti a adolescenty. Teoretická část diplomové práce se bude věnovat faktorům ovlivňujícím duševní vývoj dítěte, bude seznamovat s dětským centrem duševního zdraví a zabývat se možnostmi sociálně pedagogické praxe v centru duševního zdraví pro děti a adolescenty. Empirická část bude mít podobu kvalitativního výzkumu formou případových studií klientů dětského centra duševního zdraví. Studie budou představovat sociálně pedagogické případové vedení klienta, jeho sociální anamnézu, popis obtíží, nastavenou péči a způsob spolupráce s dalšími institucemi. |
Seznam odborné literatury |
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, et al. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma: Inclusion in schools and society as an interdisciplinary issue. 2., upravené vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8140-6. HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. 408 s. ISBN 978-80-7367-485-4. ŠVAŘÍČEK, R. – ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. 340 s. ISBN 978-80-7367-313-0. Lotte Junker Harbo and Robyn Kemp. Social pedagogical perspectives on fidelity to a manual: Professional principles and dilemmas in everyday expertise. IJSP. Vol. 9(1). DOI: 10.14324/111.444.ijsp.2020.v9.x.012 LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ, 2006. Vývojová psychologie: 2., aktualizované vydání. 4. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9. KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova : k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2001. 199 s. ISBN 8073150042. JEDLIČKA, Richard, Petr KLÍMA, Jaroslav KOŤA, Jiří NĚMEC a Jiří PILAŘ, 2004. Děti a mládež v obtížných životních situacích: nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis. ISBN 80-7312-038-0. JEDLIČKA, Richard, 2017. Psychický vývoj dítěte a výchova: Jak porozumět socializačním obtížím. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0096-5. JEDLIČKA, Richard a kolektiv, 2015. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: Prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5447-5. Metodika programu podpory nových služeb v oblasti poskytované multidisciplinárním týmem duševního zdraví pro děti a adolescenty/2. In: . Ministerstvo zdravotnictví české republiky. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vydání druhé, doplněné a přepracované. Praha: Karolinum, 2012. 531 stran. |