Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO
Název práce v češtině: Podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO
Název v anglickém jazyce: Support for career choice at ŠKODA AUTO
Klíčová slova: Škoda Akademie|Střední odborné učiliště strojírenské|volba povolání|marketing podpory|motivace|odborný výcvik|odborná praxe|alokace|výzkum
Klíčová slova anglicky: Škoda Academy|Secondary Vocational School of Engineering|career choice|marketing support|motivation|professional training|professional practice|allocation|research
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.09.2022
Datum zadání: 30.09.2022
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.11.2022
Datum a čas obhajoby: 15.06.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem diplomové práce je pedagogicko-psychologická podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO. Cílem práce je popsat, ověřit a zhodnotit efektivitu systému marketingových akcí pro podporu volby povolání realizovaných prostřednictvím ŠKODA Akademie a Středního odborného učiliště strojírenského ŠKODA AUTO od náborových akcí k získání uchazečů až po umístění absolventů.
Práce má teoreticko-empirický charakter a je rozdělena do dvou částí. V teoretické části seznamuje s firemním systémem přípravy žáků učiliště na budoucí povolání, popisuje jednotlivé formy podpory pro volbu povolání s důrazem na jejich specifika a srovnává je s podporou prováděnou na středních školách podobného zaměření v regionu.
Cílem praktické části práce je zjistit prostřednictvím dotazníkového šetření provedeného mezi žáky 1. a 2. ročníku podíl jednotlivých marketingových akcí na rozhodování uchazečů. Výzkumem provedeným mezi žáky 3. a 4. ročníku pak ověřit, jak odborná praxe žáků ve firmě a zapojení odborných útvarů firmy do výuky ovlivňují kvalitu vzdělávání a nakolik se firemní politika umísťování absolventů promítá v žádoucí volbě jejich budoucího povolání.
Seznam odborné literatury
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu 2. rozš. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. ISBN isbn9788026200420.
HOMOLA, M. Motivace lidského chování. 2. vyd. Praha: SPN, 1972. ISBN 14-478-77
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole (Zestručněný distanční materiál) Brno: Masarykova univerzita, 2009.
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Sociální a pedagogická komunikace ve škole 1. vyd. Praha: SPN, 1989. ISBN 80-04-21854-7
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 1. vyd. Praha: Svoboda. 1970. ISNB 25-067-70
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník 3. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN isbn9788073673130.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN isbn9788024717340.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK