Vyjadřování emocí ve španělské internetové komunikaci
Název práce v češtině: | Vyjadřování emocí ve španělské internetové komunikaci |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Expressing Emotions in Spanish Internet-mediated Communication |
Klíčová slova: | jazyk internetu|jazykové prostředky|sociální sítě|emoce|text |
Klíčová slova anglicky: | internet language|linguistic features|social media|emotions|text |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav románských studií (21-URS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Róbert Čičmanec |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 20.09.2022 |
Datum zadání: | 20.09.2022 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 04.10.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 13.06.2023 13:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.05.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.06.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Dana Kratochvílová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Úvod: vymezení cílů práce, popis metodologie (získávaní jazykového materiálu a tvoření korpusu, popis sekundární literatury) 2. Jazyk a emoce: stručná charakteristika jazykových prostředků užívaných k vyjadřování emocí 3. Specifika komunikace ve virtuálním prostředí 4. Vybrané tendence vyjadřovaní emocí na internetu: analýza vybraných příkladů a popis jednotlivých tendencí 5. Závěr – shrnutí práce, zhodnocení dílčích závěrů, souhrnný popis prostředků vyjadřování emocí v rámci internetové komunikace |
Seznam odborné literatury |
Candale, C. (2017). Las características de las redes sociales y las posibilidades de expresión abiertas por ellas. La comunicación de los jóvenes españoles en Facebook, Twitter e Instagram. Colindancias (Timișoara), 8, 201–220. Danesi, M. (2017). The Semiotics of Emoji. London/New York: Bloomsbury. Derks, D., Bos, A. E. R., & Grumbkow, J. von. (2007). Emoticons and social interaction on the Internet: the importance of social context. Computers in human behavior, 23(1), 842–849. Erle, T. M., Schmid, K., Goslar, S. H., & Martin, J. D. (2022). Emojis as social information in digital communication. Emotion (Washington, D.C.). Farnia, M., & Karimi, K. (2019). Humor markers in computer mediated communication: emotion perception and response. Teaching English with technology, 19 (1), 21–35. Giammatteo, M., Gubitosi, P., & Parini, A. (2017). El Español en la Red. Madrid: Iberoamericana Vervuert. Giannoulis, E., & Wilde, L. R. A. (2019). Emoticons, Kaomoji, and Emoji: the Transformation of Communication in the Digital Age. New York: Routledge. Hilte, L., Vandekerckhove, R., & Daelemans, W. (2019). Expressive markers in online teenage talk. Nederlandse taalkunde (Groningen), 23(3), 293. Pérez Sabater, C. (2011). Cartas por Internet: Las implicaciones lingüísticas y estilísticas de los mensajes de correo electrónico y los comentarios del sitio de redes sociales Facebook. Revista electrónica de lingüística aplicada, 24, 111. Pfeifer, V. A., Armstrong, E. L., & Lai, V. T. (2022). Do all facial emojis communicate emotion? The impact of facial emojis on perceived sender emotion and text processing. Computers in human behavior, 126, 107016. Soriano, C. (2016). El lenguaje de las emociones. In M. C. Horno Chéliz. I. Ibarretxe Antuñano & J. L. Mendívil Giró (Eds.). Panorama actual de la ciencia del lenguaje (pp. 243-259). Zaragoza: Prensas de la Universidad de Zaragoza. Wierzbicka, A. (1999). Emotions across languages and cultures: diversity and universals (Studies in Emotion and Social Interaction). Cambridge: Cambridge University Press. |