Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
La presencia del aprendizaje cooperativo en las clases de español: observación y análisis de problemas
Název práce v jazyce práce (španělština): La presencia del aprendizaje cooperativo en las clases de español: observación y análisis de problemas
Název práce v češtině: Přítomnost kooperativního učení v hodinách španělštiny: pozorování a analýza problémů
Název v anglickém jazyce: The presence of cooperative learning in Spanish classes: observation and analysis of problems
Klíčová slova: Kooperativní učení|kooperace|vyučování španělštiny jako cizího jazyka|problémy kooperativního učení
Klíčová slova anglicky: Cooperative learning|cooperation|Spanish as a foreign language classes|problems of cooperative learning
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: španělština
Ústav: Ústav románských studií (21-URS)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Javier González Lozano, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.09.2022
Datum zadání: 12.09.2022
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 21.09.2022
Datum a čas obhajoby: 13.09.2023 10:30
Datum odevzdání elektronické podoby:25.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: prof. PhDr. Petr Čermák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Objetivos:
Observar la presencia del aprendizaje cooperativo en las clases de español como lengua extranjera en la República Checa / Pozorování přítomnosti kooperativního učení v hodinách španělštiny jako cizího jazyka v České republice.
Analizar los problemas que perciben los profesores que incorporan el aprendizaje cooperativo en sus prácticas docentes en el aula / Analyzovat problémy, které vnímají učitelé, kteří zařazují kooperativní učení do svých vyučovacích postupů.

Descripción
En mi trabajo quiero identificar los mayores escollos del aprendizaje cooperativo. Voy a observar cuáles son los problemas de este método contra los que luchan los profesores durante las clases de español como lengua extranjera. Investigaré la situación en la República Checa. Me gustaría averiguar si los profesores de español checos utilizan el método del aprendizaje cooperativo. Voy a preguntarles que ventajas y desventajas perciben y, si no utilizan, cuál es la razón. También meva ainteresarel proceso de incorporación del concepto. Voy a preparar una encuesta orientada a los profesores de español como lengua extranjera que enseñan en los institutos checos.
Ve své práci chci identifikovat největší úskalí kooperativního učení. Budu pozorovat, s jakými problémy se potýkají učitelé v hodinách španělštiny jako cizího jazyka. Budu zkoumat situaci v České republice. Ráda bych zjistila, zda čeští učitelé španělštiny využívají metodu kooperativního učení. Budu se jich dotazovat na výhody a nevýhody metody, nebo v případě, že ji nevyužívají, na jejich důvody. Budu se zajímat také o proces zavádění tohoto konceptu do vyučování. Dotazník bude určen učitelům španělštiny jako cizího jazyka, kteří působí na českých gymnáziích.

Introducción/ Úvod
Marco teórico/ Teoretická část
- Definición/ Definice
- Ventajas e inconvenientes/ Výhody a problémy
- Propuestas de solución/ Návrhy řešení
Metodología/ Metodologie
Análisis de resultados/ Analýza výsledků
Discusión/ Diskuze
Conclusiones/ Závěr
Seznam odborné literatury
Bennet, B.; Rolheiser-Bennet, C.; Stevahn, L. (1991).Cooperative learning. Where heart meet mind. Toronto: Educational connections.
Cohen, E.G.(1994). Designing Groupwork. Strategies for the Heterogenous Classroom. New York : Teacher College Press.
Çelik, S. , Aytın, K. , & Bayram, E. (2013). Implementing Cooperative Learning in the Language Classroom: Opinions of Turkish Teachers of English. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 70 . doi: 10.1016/j.sbspro.2013.01.2633. doi:10.1016/j.sbspro.2013.01.263
Fathman, A., & Kessler, C. (1992). Cooperative Language Learning in School Contexts. Annual Review of Applied Linguistics, 13, 127-140. doi:10.1017/S0267190500002439
Jacques, D. (1991).Learning in Groups. London : Kogan Page.
Johnson, R.T.; Johnson, D.W.; Johnson Holubec, E. (1987). Structuring cooperative learning. Lessons Plans for Teachers. Edina : Interaction Book Company, 1987.
Johnson, D. W.; Johnson, R. T.; Johnson, E. (1990). Circles of Learning. Cooperation in the Clasroom. Edina: Interaction Book Company.
Kasíková, H. (1997). Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál
Kasíková, H. (2001, 2009). Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha: Nakladatelství Karolinum.
Kasíková, H. (2016). Kooperativní učení, kooperativní škola. 3., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Portál.
Richards, J., & Rodgers, T. (2001). Cooperative Language Learning. In Approaches and Methods in Language Teaching (Cambridge Language Teaching Library, pp. 192-203). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9780511667305.020
Richards, J., & Rodgers, T. (2014). Cooperative Language Learning. In Approaches and Methods in Language Teaching (Approaches and Methods in Language Teaching, pp. 244-258). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/9781009024532.016
Sitná, D. (2009). Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál
Slavin, R. (1983). Cooperative learning. New York: Longman.
Zhang, Yan, 2010. Cooperative Language Learning and Foreign Language Learning and Teaching. Journal of Language Teaching and Research [online]. 1(1), 81-83 [cit. 2022-09-07]. ISSN 1798-4769. Dostupné z: doi:10.4304/jltr.1.1.81-83
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK