Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Problematika syndromu vyhoření u vychovatelů v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy
Název práce v češtině: Problematika syndromu vyhoření u vychovatelů v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy
Název v anglickém jazyce: Issues of Burnout Syndrome of Educators in Institucions for Institutional and Protective Education
Klíčová slova: syndrom vyhoření|ústavní a ochranná výchova|vychovatel|prevence syndromu vyhoření
Klíčová slova anglicky: burnout syndrom|Institutional and Protective Education|educators|prevention of burnout syndrome
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.09.2022
Datum zadání: 05.09.2022
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.04.2023
Datum a čas obhajoby: 13.06.2023 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce je zaměřena na analýzu příčin a míru intenzity výskytu příznaků syndromu vyhoření u vychovatelů v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy v Ústeckém kraji. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu syndrom vyhoření – příznaky vzniku a rizikové faktory s ním spojené. Rovněž jsou popsány fáze syndromu a prevence vhodná pro pracovníky v těchto zařízeních. Dále objasňuje rozdíl mezi zařízeními pro výkon ústavní a ochranné výchovy, včetně popisu jednotlivých zařízeních a profilu pracovníka vychovatele. Praktická část je řešena formou kvantitativního výzkumu – metoda dotazníkového šetření. Otázky jsou strukturované s otevřenou a uzavřenou formou, jejichž cílem bylo oslovit co největší počet respondentů z řad vychovatelů. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky a doplněny o doporučení pro prevenci vzniku syndromu vyhoření.
Seznam odborné literatury
Chráska, M., & Kočvarová, I. (2015). Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií.
Jeklová, M., & Reitmayerová, E. (2006). Syndrom vyhoření. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí.
Křivohlavý, J. (2012). Hořet, ale nevyhořet. Kotelní Vydří: Karmelitánské.
Maroon, I. (2012). Syndrom vyhoření u sociálních pracovníků: teorie, praxe, kazuistiky. Praha: Portál.
Pešek, R. (2016). Syndrom vyhoření: jak se prací a pomáháním druhým nezničit: pohledem kognitivně behaviorální terapie. Praha: Pasparta.
Poschkamp, T. (2013). Vyhoření: Rozpoznání, léčba, prevence. Brno: Edika.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK