Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Adaptace začínajícího učitele pro práci s nadanými žáky 1. stupně ZŠ
Název práce v češtině: Adaptace začínajícího učitele pro práci s nadanými žáky 1. stupně ZŠ
Název v anglickém jazyce: Adaptation of a beginning teacher for work with gifted pupils at first level of primary school
Klíčová slova: začínající učitel|základní škola|adaptace|učitel|školní prostředí|první stupeň|pedagogické dovednosti|žáci
Klíčová slova anglicky: Beggining teacher|elementary school|adaptation|teacher|school enviroment|first level|pedagogical skills|pupils
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.07.2022
Datum zadání: 07.07.2022
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 30.11.2022
Datum a čas obhajoby: 05.09.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem této diplomové práce je začínající učitel a jeho adaptace na školní prostředí. Cílem práce je zanalyzovat podmínky pro začínající učitele v dnešním školství. Identifikovat klíčové problémy, které mohou začínající učitele potkat. Zmapovat techniky, které mohou pomoci učiteli v začátcích. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je o postavení začínajícího učitele ve školním prostředí. Praktická část je složena z primárního a sekundárního výzkumu. Sekundární výzkum je rozbor už existujících studií, které se danou problematikou zabývají. Primární výzkum je zpracován pomocí kvantitativného sběru dat. Cílem primárního výzkumu je shrnutí postojů k danému tématu přímo od začínajících učitelů, a také od učitelů, kteří jsou ve školním prostředí již dlouho a jejich zpětný pohled na problematiku.
Seznam odborné literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2863-6.
FANTILLI, R. D., MCDOUGALL, D. E. A study of novice teachers: Challenges and
supports in the first years. Teaching and Teacher Education, 2009
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.
HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.
KOLÁŘ, Zdeněk a Alena VALIŠOVÁ. Analýza vyučování. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2857-5.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Přeložil Dominik DVOŘÁK, přeložil Milan KOLDINSKÝ. Praha: Portál, 1996. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-022-7.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK