Adaptace začínajícího učitele pro práci s nadanými žáky 1. stupně ZŠ
Název práce v češtině: | Adaptace začínajícího učitele pro práci s nadanými žáky 1. stupně ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Adaptation of a beginning teacher for work with gifted pupils at first level of primary school |
Klíčová slova: | začínající učitel|základní škola|adaptace|učitel|školní prostředí|první stupeň|pedagogické dovednosti|žáci |
Klíčová slova anglicky: | Beggining teacher|elementary school|adaptation|teacher|school enviroment|first level|pedagogical skills|pupils |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.07.2022 |
Datum zadání: | 07.07.2022 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 30.11.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2023 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Tématem této diplomové práce je začínající učitel a jeho adaptace na školní prostředí. Cílem práce je zanalyzovat podmínky pro začínající učitele v dnešním školství. Identifikovat klíčové problémy, které mohou začínající učitele potkat. Zmapovat techniky, které mohou pomoci učiteli v začátcích. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je o postavení začínajícího učitele ve školním prostředí. Praktická část je složena z primárního a sekundárního výzkumu. Sekundární výzkum je rozbor už existujících studií, které se danou problematikou zabývají. Primární výzkum je zpracován pomocí kvantitativného sběru dat. Cílem primárního výzkumu je shrnutí postojů k danému tématu přímo od začínajících učitelů, a také od učitelů, kteří jsou ve školním prostředí již dlouho a jejich zpětný pohled na problematiku. |
Seznam odborné literatury |
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7. DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2863-6. FANTILLI, R. D., MCDOUGALL, D. E. A study of novice teachers: Challenges and supports in the first years. Teaching and Teacher Education, 2009 GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9. HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8. KOLÁŘ, Zdeněk a Alena VALIŠOVÁ. Analýza vyučování. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2857-5. KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Přeložil Dominik DVOŘÁK, přeložil Milan KOLDINSKÝ. Praha: Portál, 1996. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-022-7. |