Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výuka rešeršných stratégií ako zásadná podpora informačnej gramotnosti na ČVUT
Název práce v jazyce práce (slovenština): Výuka rešeršných stratégií ako zásadná podpora informačnej gramotnosti na ČVUT
Název práce v češtině: Výuka rešeršních strategií jako zásadní podpora informační gramotnosti na ČVUT
Název v anglickém jazyce: Teaching of online searching strategies as an essential support of information literacy at CTU
Klíčová slova: informačné správanie|vyhľadávanie informácií|analytické vyhľadávanie informácií|informačná gramotnosť|výskumná gramotnosť
Klíčová slova anglicky: : information seeking behaviour|online searching|analytical searching|research literacy|information literacy
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Richard Papík, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.07.2022
Datum zadání: 04.07.2022
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.08.2022
Datum a čas obhajoby: 11.09.2023 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Adéla Jarolímková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cieľom práce je potvrdiť, že[FK1] a[FK2] nalytické vyhľadávanie informácií má zasadnú úlohu v témach informačnej gramotnosti. Diplomová práca zanalyzuje rolu stratégie analytického vyhľadávania informácií v kontexte informačnej gramotnosti a jej výuky s dôrazom na študentské a akademické prostredie Českého vysokého učení technického v Prahe. Bude realizovaný dotazníkovo koncipovaný výskum medzi študentami a doktorantmi ČVUT, ktorí sú učastníkmi ucelenějších blokov informačnej gramotnosti.[FK3]

Výskumné otázky:

1. Je výuka rešeršných stratégií (postupov analytického vyhľadávania) naozaj zásadnou podporou informačnej gramotnosti?
· Mení sa informačné správanie študenta resp. začínajúceho doktoranta zvládnutím pokročilých a analytických metód vyhľadávania?



Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.

[FK1] [FK1]Vzhledem k tomu, že dál mluví o výzkumné otázce, tak bych tady ještě vynechala to potvrdiť hypotézu.

[FK2]Dál v textu se mluví pouze o výzkumné otázce, takže je vhodné slovní obrat “potvrdit hypotézu” vynechat.
[FK3]Paní ředitelka ještě usoudila, že je vhodné vynechat závěrečnou vedlejší větu. Je samozřejmé, že hypotéza se buď potvrdí nebo vyvrátí.
Seznam odborné literatury
MARCHIONINI, Gary. Information seeking in electronic environments. Cambridge: Cambridge University Press, 1995, 224 s. Cambridge series on human-computer interaction, 9. ISBN 0-521-44372-5

BAWDEN, David a Lyn ROBINSON. Information technologies: creation, dissemination and retrieval. In: Introduction to Information Science. London: Facet, 2012, pp. 131-158. ISBN 978-1-85604-810-1

WILSON, T.D. Information behaviour: An interdisciplinary perspective. Information Processing and Management [online]. Oxford: Elsevier, 1997, 33(4), 551-572. [cit. 2022-05-05]. ISSN 0306-4573. Dostupné z: doi:10.1016/S0306-4573(97)00028-9

Projekt a výsledky celorepublikového průzkumu stavu informační gramotnosti vysokoškolských studentů v roce 2015. In: AKVŠ: Asociace knihoven vysokých škol [online]. ČR: IVIG, 2016. [cit. 2022-05-05]. Dostupné z:https://www.akvs.cz/wp-content/uploads/2018/12/projekt-a-vysledky-pruzkumu-2015.pdf

NĚMEČKOVÁ, Lenka. Analýza informační podpory uživatelů z oblasti technických oborů a věd s důrazem na vysokoškolské prostředí a opírající se o výzkum informačního chování a informačních potřeb provedený na ČVUT v Praze a VŠCHT Praha. Dizertační práce (Ph.D.). Univerzita Karlova. Filozofická fakulta, 2016, 235 str., XXVII. str.příl

Začiatok formulára
WEBER, Hannes, Dominik BECKER a Steffen HILLMERT. Information-seeking behaviour and academic success in higher education: Which search strategies matter for grade differences among university students and how does this relevance differ by field of study? Higher Education [online]. 2019, 77(4), 657-678. [cit. 2022-05-05]. ISSN 0018-1560. Dostupné z: doi:10.1007/s10734-018-0296-4

KUHLTHAU, Carol Collier. Seeking meaning: a process approach to library and information services. 2nd ed. Westport: Libraries Unlimited, 2004, xvii, 247 s. ISBN 1-59158-094-3
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK