Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití autentických audiovizuálních dokumentů ve výuce francouzštiny vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí
Název práce v češtině: Využití autentických audiovizuálních dokumentů ve výuce francouzštiny vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí
Název v anglickém jazyce: Application of authentic audiovisual documents in the teaching of French for the developing key competencies
Klíčová slova: autentický audiovizuální dokument|FLE|klíčové kompetence|komunikativní přístup|RVP G|video|výuková jednotka|YouTube
Klíčová slova anglicky: authentic audiovisual document|FLE (French as a foreign language)|key competencies|communicative approach|Framework Educational Program for Grammar Schools|video|teaching unit|YouTube
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav románských studií (21-URS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Magdalena Kučerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.06.2022
Datum zadání: 28.06.2022
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 31.08.2022
Datum a čas obhajoby: 31.01.2024 12:00
Datum odevzdání elektronické podoby:12.12.2023
Datum proběhlé obhajoby: 31.01.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Míla Janišová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce nastíní možnosti, jak lze při výuce FLE využívat autentická videa z platformy Youtube primárně určená frankofonnímu publiku. Představí výhody a nevýhody použití těchto zdrojů a pokusí se navrhnout vhodnou metodiku jejich zpracování tak, aby plnily didaktický účel zejména se zaměřením na rozvoj klíčových kompetencí dle RVP. Praktická část pak bude tvořena případovou studií. Několik ukázkových výukových jednotek založených na práci s videem bude představeno vybraným vyučujícím.Pro každou z těchto jednotek bude zpracována analýza funkčnosti na základě jejich zpětné vazby. Tato analýza vycházející z dotazníku by také měla postihnout, zdali u vybraných vyučujících nastal posun vnímání práce s autentickými audiovizuálními dokumenty ve výuce.
Seznam odborné literatury
BONHOMME, M. (2015). La problématique des genres de discours dans la communication sur Internet. Revue Tranel (Travaux neuchâtelois de linguistique), 2015-63, s. 31–47. Dostupné z:https://doc.rero.ch/record/258185/files/Bonhomme_Marc_-_La_probl_matique_des_genres_de_discours_dans_la_communication_sur_Internet_20160122.pdf

BRONCKART, J.-P. (1997): Activité langagière, textes et discours: pour un interactionisme socio-discursif. Sciences des discours. Lausanne/Paris, Delachaux et Niestlé.

CHNANE-DAVIN, F; CUQ J.-P. (2021). Enseigner la francophonie. Principes et usages. Paris, Hachette FLE.

COUTO SILVA, K. K. (2015). Le document authentique, un outil médiateur des interactions en classe de FLE. Revista Letras Raras, 2015-6 [online]. Dostupné z:https://www.researchgate.net/publication/334692830_Le_document_authentique_un_outil_mediateur_des_interactions_en_classe_de_FLE

ERARD, Y. (2010). L'usage de la vidéo dans l'enseignement d'une langue seconde: document à interpréter ou exemple à suivre ? Bulletin VALS-ASLA (Association suisse de linguistique appliquée) [online]. Dostupné z: https://doc.rero.ch/record/22355/files/Erard_Yves_- _L_usage_de_la_vid_o_dans_l_enseignemnet_d_une_langue_20110415.pdf

GALISSON, Robert (1980). D’hier à aujourd’hui : La didactique des langues
étrangères. Paris, CLE International.

LANCIEN, T. (2004): De la vidéo à Internet : 80 activités thématiques. Paris, Hachette FLE.

MAINGUENEAU, D. (2015): L’ethos discursif et le défi du Web. Itinéraires, 2015-3 [online]. Dostupné z: http://journals.openedition.org/itineraires/3000

PUREN, C. (1988): Histoire des méthodologies de l’enseignement des langues. Paris, Nathan-Clé International, Col. DLE.

ROBET, J.-P. (2008): Dictionnaire pratique de didactique du FLE. Paris, Ophrys.

SAYDI, T. (2015): L'approche actionnelle et ses particularités en comparaison avec l'approche communicative. Synergies Turquie [online]. Dostupné z: https://www.gerflint.fr/Base/Turquie8/saydi.pdf

STOCKINGER, P. (2002): Le document audiovisuel. Procédures de description et exploitations pratiques. Paris/Lambach, INALCO.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK