Editor lezeckých tras
Název práce v češtině: | Editor lezeckých tras |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Climbing route editor |
Klíčová slova: | fotogrammetrie|stavění cest|3D modelování |
Klíčová slova anglicky: | photogrammetry|routesetting|3D modelling |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra aplikované matematiky (32-KAM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Martin Mareš, Ph.D. |
Řešitel: | Bc. Tomáš Sláma - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.05.2022 |
Datum zadání: | 05.05.2022 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 13.05.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 23.06.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.05.2022 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 16.05.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.06.2022 |
Oponenti: | Mgr. Martin Mirbauer |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je navrhnout a implementovat software na interaktivní návrh lezeckých stěn a tras na nich.
Součástí práce má být automatická konstrukce 3D modelů chytů na základě fotografií. |
Seznam odborné literatury |
Lowe, David. Object recognition from local scale-invariant features.
In: Proceedings of the seventh IEEE international conference on computer vision. Vol. 2., 1999. |
Předběžná náplň práce |
S rostoucí popularitou sportovního lezení a boulderingu roste i poptávka po přenesení sportu do online prostoru.
Tato práce tak činí způsobem přístupným pro běžná lezecká centra. Byl vyvinut způsob tvorby 3D modelů chytů a stěn a doprovázející 3D editor, aby cesty z reálného světa mohly být přeneseny do toho virtuálního k interaktivnímu prohlížení pomocí softwaru. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
With the rising popularity of sport climbing and bouldering, there are increasing incentives to take it to the online space.
This thesis does so in a way suitable for regular climbing gyms. A workflow for creating 3D hold and wall models and the accompanying editor has been developed, so that routes can be copied from the real world to the virtual one and be interacted with using software in a more immersive way. |