Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Trendy v reklamním filmu během koronavirové pandemie
Název práce v češtině: Trendy v reklamním filmu během koronavirové pandemie
Název v anglickém jazyce: Trends in advertising film during the coronavirus pandemic
Klíčová slova: reklama|reklamní film|reklamní spoty|televize|televizní průmysl|reklamní průmysl|Covid-19|pandemie|trendy
Klíčová slova anglicky: advertising|advertising film|commercials|television|television industry|advertising industry|Covid-19|pandemic|trends
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra filmových studií (21-KFS)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Lucie Česálková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.05.2022
Datum zadání: 03.05.2022
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 28.06.2022
Datum a čas obhajoby: 04.09.2023 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:14.08.2023
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Pro bakalářskou práci jsem si zvolila oblast reklamního filmu. S tímto žánrem se setkáváme na každodenní bázi, ale obecně je spíše přehlížen a nepřikládá se mu příliš velká důležitost, nicméně jeho konzumenty jsme všichni. Ať už se s reklamou setkáváme nepřímo v našem okolí, vidíme ji v různých sdělovacích prostředcích např. v televizi, v online prostoru nebo jsme reklamou my sami, jelikož konzumujeme daný obsah a používáme propagované produkty.
Pro práci jsem zvolila konkrétní období, které audiovizuální obsah velmi ovlivnilo, a to koronavirovou pandemii v horizontu dosavadních cca 2 let. Ráda bych se zaměřila na reklamy, které vznikaly v reakci na tuto situaci a na to, jak pandemie ovlivnila a stále formuje reklamní průmysl a jeho diváky.
Na toto téma lze nahlížet různými hledisky zkoumání. Z obecnějšího– marketingového hlediska lze tuto oblast zkoumat jako novou příležitost pro reklamní filmy a jejich nové propagační strategie, kterými reklamy a jejich zadavatelé reagují na specifické změny. Dále lze téma podrobněji zkoumat skrze průzkum jeho produkčního kontextu a jeho následný dopad na cílové publikum. Účelem výzkumu je blíže prozkoumat proměny reklamního filmu a případné změny v diváctví apod.
Analýza vybraného vzorku reklam bude dále zkoumat opakující se témata (např. soudržnost, kolektivní pochopení, vzájemná solidarita ap.) a hledat komparativní vzorce reklam, které představují trendy v této oblasti. Bude rozebírat formální prostředky, kterými reklamy komunikují a přesvědčují své diváky.
Ačkoli jsou tyto reklamy trendem své doby, jejich obsah a sdělení ovlivňují jak současnost a svého zákazníka za účelem propagace a následné koupě produktu, tak právě i budoucnost, která je vzhledem k rozebírané době citlivější a náchylnější k formování nové podoby reklamy a ovlivňování svých zákazníků.
Seznam odborné literatury
FLORIN, B., KLERK, N.d., VONDERAU, P., (Eds.). Films That Sell: Moving Pictures and Advertising. Londýn: British Film Institute 2016.
BUTLER, J.,G. Television Visual Storytelling and Screen Culture. Londýn: Taylor and Francis 2018, s. 181-241.
RATNESHWAR, S; MICK, D.G. Inside Consumption: Consumer Motives, Goals, and Desires. Londýn: Routledge 2005.
RATNESHWAR, S; MICK, D.G.; HUFFMAN, Cynthia. The Why of Consumption Contemporary Perspectives on Consumer Motives, Goals and Desires. Londýn: Routledge 2000.
YOUNG, M. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Svojtka 2018.
KERRIGAN, F. Film Marketing. Londýn: Routledge 2017.
JANÍKOVÁ, J. Audiovizuální podoby reklamy. Zlín: Univerzita Tomáše Bati 2006.
DVOŘÁK, T. Epistemologie (nových) médií. Praha: Akademie múzických umění 2019
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK