Trendy v reklamním filmu během koronavirové pandemie
Název práce v češtině: | Trendy v reklamním filmu během koronavirové pandemie |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Trends in advertising film during the coronavirus pandemic |
Klíčová slova: | reklama|reklamní film|reklamní spoty|televize|televizní průmysl|reklamní průmysl|Covid-19|pandemie|trendy |
Klíčová slova anglicky: | advertising|advertising film|commercials|television|television industry|advertising industry|Covid-19|pandemic|trends |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra filmových studií (21-KFS) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Lucie Česálková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 03.05.2022 |
Datum zadání: | 03.05.2022 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 28.06.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2023 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.08.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Kateřina Svatoňová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Pro bakalářskou práci jsem si zvolila oblast reklamního filmu. S tímto žánrem se setkáváme na každodenní bázi, ale obecně je spíše přehlížen a nepřikládá se mu příliš velká důležitost, nicméně jeho konzumenty jsme všichni. Ať už se s reklamou setkáváme nepřímo v našem okolí, vidíme ji v různých sdělovacích prostředcích např. v televizi, v online prostoru nebo jsme reklamou my sami, jelikož konzumujeme daný obsah a používáme propagované produkty. Pro práci jsem zvolila konkrétní období, které audiovizuální obsah velmi ovlivnilo, a to koronavirovou pandemii v horizontu dosavadních cca 2 let. Ráda bych se zaměřila na reklamy, které vznikaly v reakci na tuto situaci a na to, jak pandemie ovlivnila a stále formuje reklamní průmysl a jeho diváky. Na toto téma lze nahlížet různými hledisky zkoumání. Z obecnějšího– marketingového hlediska lze tuto oblast zkoumat jako novou příležitost pro reklamní filmy a jejich nové propagační strategie, kterými reklamy a jejich zadavatelé reagují na specifické změny. Dále lze téma podrobněji zkoumat skrze průzkum jeho produkčního kontextu a jeho následný dopad na cílové publikum. Účelem výzkumu je blíže prozkoumat proměny reklamního filmu a případné změny v diváctví apod. Analýza vybraného vzorku reklam bude dále zkoumat opakující se témata (např. soudržnost, kolektivní pochopení, vzájemná solidarita ap.) a hledat komparativní vzorce reklam, které představují trendy v této oblasti. Bude rozebírat formální prostředky, kterými reklamy komunikují a přesvědčují své diváky. Ačkoli jsou tyto reklamy trendem své doby, jejich obsah a sdělení ovlivňují jak současnost a svého zákazníka za účelem propagace a následné koupě produktu, tak právě i budoucnost, která je vzhledem k rozebírané době citlivější a náchylnější k formování nové podoby reklamy a ovlivňování svých zákazníků. |
Seznam odborné literatury |
FLORIN, B., KLERK, N.d., VONDERAU, P., (Eds.). Films That Sell: Moving Pictures and Advertising. Londýn: British Film Institute 2016. BUTLER, J.,G. Television Visual Storytelling and Screen Culture. Londýn: Taylor and Francis 2018, s. 181-241. RATNESHWAR, S; MICK, D.G. Inside Consumption: Consumer Motives, Goals, and Desires. Londýn: Routledge 2005. RATNESHWAR, S; MICK, D.G.; HUFFMAN, Cynthia. The Why of Consumption Contemporary Perspectives on Consumer Motives, Goals and Desires. Londýn: Routledge 2000. YOUNG, M. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Svojtka 2018. KERRIGAN, F. Film Marketing. Londýn: Routledge 2017. JANÍKOVÁ, J. Audiovizuální podoby reklamy. Zlín: Univerzita Tomáše Bati 2006. DVOŘÁK, T. Epistemologie (nových) médií. Praha: Akademie múzických umění 2019 |