Pojetí autority u Hannah Arendt a jeho pedagogické souvislosti
Název práce v češtině: | Pojetí autority u Hannah Arendt a jeho pedagogické souvislosti |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Hannah Arendt´s conception of authority and its pedagogical context |
Klíčová slova: | Hannah Arendt|římská triáda|autorita|tradice|náboženství|politika|morálka|svoboda |
Klíčová slova anglicky: | Hannah Arendt|Roman triad|Authority|Tradition|Religion|Politics|Morality|Freedom |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.03.2022 |
Datum zadání: | 24.03.2022 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 17.05.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.05.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Zásady pro vypracování |
Předkládaná práce se zabývá pojetím autority u filosofky Hannah Arendt a jeho pedagogickými souvislostmi. Práce nejprve vychází z etymologie slova, která čtenáři pomáhá uchopit samotnou podstatu pojmu. V navazující části se čtenář seznamuje s historickým vývojem tématu autorita tak, jak ho vnímala samotná autorka. Dále se diplomová práce věnuje již konkrétním tématům, vztahujícím se k ústřednímu pojmu autorita. Cílem této zcela teoretické práce je popsat skrze myšlenkový proces autorky její pojetí tématu autority a vyvodit jeho pedagogické souvislosti, jež jsou rozebírány ke konci práce. |
Seznam odborné literatury |
ARENDT, Hannah. Krize kultury: (4 cvičení v polit. myšlení.). Praha: Mladá fronta, 1994. Váhy (Mladá fronta). ISBN 80-204-0424-4.
ARENDT, Hannah. Mezi minulostí a budoucností: osm cvičení v politickém myšlení. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2002. Politika a společnost. ISBN 80-859-5992-5. ARENDT, Hannah. Původ totalitarismu I-III. Praha: Oikoymenh, 1996. Oikúmené (OIKOYMENH). ISBN 80-860-0513-5. ARISTOTELES. Politika: řecko-česky. Druhé vydání. Praha: OIKOYMENH, 2019-. Knihovna antické tradice. ISBN 978-80-7298-360-5. DURKHEIM, Émil. Moral education. Dover Edition. Mineola, New York: Dover Publications, 2002. ISBN 978-0-486-42498-9. DURKHEIM, Émile. Sociologie a filosofie: sociologie a sociální vědy. Praha: Sociologické nakladatelství, 1998. Klas (Sociologické nakladatelství). ISBN 80-858-5057-5. PLATÓN. Ústava. 4., opr. vyd. Praha: OIKOYMENH, 2005. ISBN 80-729-8142-0. |