Školní poradenské pracoviště na základní škole
Název práce v češtině: | Školní poradenské pracoviště na základní škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | School counselling centre at elementary school |
Klíčová slova: | základní škola|školní poradenské pracoviště|pedagogicko psychologická poradna|speciálně pedagogické centrum|školní psycholog|metodik prevence|výchovný poradce|asistent pedagoga|pedagog|žák|dotazník |
Klíčová slova anglicky: | elementary school. school counselling centre|psychological and pedagogical counselling|special pedagogical center|school psychologist|the school metodist of prevention|educational counselor|teacher's assistant|teacher|pupil|questionnaire |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.03.2022 |
Datum zadání: | 24.03.2022 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.05.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2023 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.05.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tato diplomová práce je zaměřená na šetření činnosti školního poradenského pracoviště na konkrétní základní škole a jeho koordinaci s pedagogickou činností učitele základní školy. Teoretická část obsahuje historii školního poradenského pracoviště a jeho vývoj a toto šetření povede ke zjištění náplně práce jednotlivých školních poradenských pracovišť a jejich pracovníků, dále jejich hlavních cílů. Teoretické poznatky jsou získávány z tištěných a elektronických publikací a zdrojů. Praktické šetření pak proběhne prostřednictvím kvalitativního výzkumu, konkrétně metodou rozhovoru, analýzou dokumentace školního poradenského pracoviště a na kazuistice konkrétního žáka je demonstrována reálná činnost pracovníků školního poradenského pracoviště. Cílem praktické části této diplomové práce je zjištění, jakým způsobem fungují poradenské služby na konkrétní základní škole. |
Seznam odborné literatury |
KLÍMOVÁ, Marta. Teorie a praxe výchovného poradenství: celostátní vysokoškolská učebnice pro studenty skupiny studijních oborů 76 Učitelství na pedagogických a filozofických fakultách. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství). HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6. KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4502-2. RŮŽIČKA, Michal, Lucia PASTIERIKOVÁ, Monika SMOLÍKOVÁ, Kateřina FIALOVÁ a Pavlína BASLEROVÁ. Speciální pedagog a další aktéři školního poradenského pracoviště ve společném vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5704-8. |