Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Školní poradenské pracoviště na základní škole
Název práce v češtině: Školní poradenské pracoviště na základní škole
Název v anglickém jazyce: School counselling centre at elementary school
Klíčová slova: základní škola|školní poradenské pracoviště|pedagogicko psychologická poradna|speciálně pedagogické centrum|školní psycholog|metodik prevence|výchovný poradce|asistent pedagoga|pedagog|žák|dotazník
Klíčová slova anglicky: elementary school. school counselling centre|psychological and pedagogical counselling|special pedagogical center|school psychologist|the school metodist of prevention|educational counselor|teacher's assistant|teacher|pupil|questionnaire
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.03.2022
Datum zadání: 24.03.2022
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.05.2022
Datum a čas obhajoby: 15.06.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce je zaměřená na šetření činnosti školního poradenského pracoviště na konkrétní základní škole a jeho koordinaci s pedagogickou činností učitele základní školy. Teoretická část obsahuje historii školního poradenského pracoviště a jeho vývoj a toto šetření povede ke zjištění náplně práce jednotlivých školních poradenských pracovišť a jejich pracovníků, dále jejich hlavních cílů. Teoretické poznatky jsou získávány z tištěných a elektronických publikací a zdrojů. Praktické šetření pak proběhne prostřednictvím kvalitativního výzkumu, konkrétně metodou rozhovoru, analýzou dokumentace školního poradenského pracoviště a na kazuistice konkrétního žáka je demonstrována reálná činnost pracovníků školního poradenského pracoviště. Cílem praktické části této diplomové práce je zjištění, jakým způsobem fungují poradenské služby na konkrétní základní škole.
Seznam odborné literatury
KLÍMOVÁ, Marta. Teorie a praxe výchovného poradenství: celostátní vysokoškolská učebnice pro studenty skupiny studijních oborů 76 Učitelství na pedagogických a filozofických fakultách. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství).
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6.
KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4502-2.
RŮŽIČKA, Michal, Lucia PASTIERIKOVÁ, Monika SMOLÍKOVÁ, Kateřina FIALOVÁ a Pavlína BASLEROVÁ. Speciální pedagog a další aktéři školního poradenského pracoviště ve společném vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5704-8.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK