Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv koučování na self-efficacy klienta
Název práce v češtině: Vliv koučování na self-efficacy klienta
Název v anglickém jazyce: The Influence of Coaching on the Client's Self-efficacy
Klíčová slova: koučink|kouč|stanovení clů|self-efficacy|zdroje self-efficacy
Klíčová slova anglicky: coaching|coach|goal setting|self-efficacy|sources of self-efficacy
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.02.2022
Datum zadání: 23.02.2022
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.05.2022
Datum a čas obhajoby: 15.06.2023 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. František Baumgartner, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude analyzovat, jak koučování pozitivně ovlivňuje self-efficacy klienta. Self-efficacy neboli vnímaná osobní účinnost je soubor přesvědčení o vlastních potřebných schopnostech k dosažení vytyčeného cíle. Dále se bude práce zabývat úrovní self-efficacy klienta, jež mimo jiné vychází ze zdrojů self-efficacy, které mohou být koučovacím procesem pozitivně ovlivněny. Cílem kvalitativního empirického šetření bude na základě subjektivní reflexe koučů identifikovat konkrétní aspekty koučovacího angažmá, které pozitivně ovlivnily zdroje self-efficacy klienta. Šetření bude realizováno polostrukturovanými rozhovory s osmi kouči. Otázky se budou vztahovat ke koučovacímu angažmá, které koučové budou hodnotit jako plynule probíhající a ke koučovacímu angažmá, které budou hodnotit jako obtížné.

Předběžná struktura práce:
1 Koučink
1.1 Vymezení koučinku
1.2 Druhy koučinku
1.3 Stanovování cílů
1.4 Model GROW
1.5 Koučovací dotazování
1.6 Aktivní naslouchání
1.7 Koučovací nástroje a techniky
1.8 Koučovy intervence
1.9 Koučovací sezení
2 Self-efficacy
2.1 Vymezení self-efficacy
2.2 Povaha a struktura self-efficacy
2.3 Psychologické procesy zprostředkovávající self-efficacy
2.4 Zdroje self-efficacy
3 Vztah koučování a self-efficacy
3.1 Koučovací procesy ovlivňující self-efficacy
3.2 Psychosomatické účinky koučování na self-efficacy
3.3 Self-efficacy, koučování a sebeřízená osobní změna
3.5 Vztah koučování a zdrojů self-efficacy
4 Empirické šetření: Identifikace aspektů koučovacího sezení pozitivně ovlivňující self-efficacy klienta
Seznam odborné literatury
BANDURA, Albert. Self-efficacy: The Exercise of Control. New York: W.H. Freeman and Company, 1997. ISBN 978-0-7167-2850-4.
BANDURA, Albert. Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological review. 1977, 84(2), 191–215. ISSN 1939-1471.Dostupné online:https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/0033-295X.84.2.191
BANDURA, Albert. Self-efficacy in changing societies, Cambdrige: Cambridge University Press., 2010. ISBN 978-0-521-58696-2.
GALLWEY, W. Timothy. Vnitřní hra tenisu: Inner game of tennis: mentální stránka vrcholového výkonu. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-7261-556-8.
GALLWEY, W. Timothy. Tajemství vysoké pracovní výkonosti. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-115-1.
International Coaching Federation [online]. ICF Core Competencies. 2021 [vid. 2021-01-31]. Dostupné z:https://coachingfederation.org/core-competencies
MOEN, Frode a Eleanor ALLGOOD. Coaching and the effect on self-efficacy. Organization Development Journal. [online]. 2009, 27(4), 69–82. [vid. 2021-02-21]. Dostupné z:https://www.researchgate.net/publication/285953123_Coaching_and_the_effect_on_self-efficacy
NEENAN, Michael a Stephen PALMER. Kognitivně-behaviorální koučink v praxi. Brno: Motiv Press, 2012. ISBN 978-80-87981-14-6.
SLANINOVÁ, Gabriela. Coaching as a Tool for Increasing Self-Efficacy with Regard to Professional Identity [online]. In: 10th International Conference on Education and Educational Psychology, 09-12 October 2019, Barcelona. Hradec Králové: Future Academy, 2019, s. 389–396. [vid. 2021-01-31]. ISSN 2357-1330. Dostupné z:https://doi.org/10.15405/epsbs.2019.11.47
WHITMORE, John. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti: metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press, 2019. ISBN 978-80-7261-559-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK