Přínosy výcviku koučů
Název práce v češtině: | Přínosy výcviku koučů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Benefits of a Coaching Training |
Klíčová slova: | koučink|kompetence kouče|principy koučování|přínosy koučování|výcvik koučů |
Klíčová slova anglicky: | coaching|coach competencies|coaching principles|benefits of coaching|coaching training |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.02.2022 |
Datum zadání: | 11.02.2022 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.07.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2022 15:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.07.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Alexandra Fonville, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je analyzovat přínosy koučinku a koučovacího výcviku z pohledu absolventů. Pozornost bude zaměřena nejprve na historický vývoj koučinku, jeho hlavní cíle, principy a kompetence kouče. Následně budou vymezeny hlavní přínosy koučinku a možnosti jeho využití. Blíže budou analyzována specifika koučovacího výcviku, struktura a jeho přínosy. Přínosy výcviku koučů budou poté identifikovány z pohledu absolventů výcviku “Koučink jako umění”. Empirické šetření bude analyzovat subjektivní pocity absolventů a vnímané změny v jejich životech způsobené vlivem absolvování výcviku koučů. Empirické šetření bude realizováno metodou polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory budou provedeny s devíti absolventy výcviku koučů po jeho úspěšném ukončení, následně znovu po půl roce od prvního kola rozhovorů. Výsledky prvních a druhých rozhovorů budou mezi sebou porovnány.
Předběžná struktura práce: 1 Koučink 1.1 Charakteristika koučinku 1.2 Historický kontext koučinku 1.3 Cíle koučinku 1.4 Využití a přínos koučinku 2 Kompetence kouče 3 Výcvik koučů 3.1 Specifika výcviku koučů 3.2 Struktura výcviku koučů 3.3 Přínosy výcviku koučů 4 Výcvik koučů “Koučink jako umění” 4.1 Struktura výcviku koučů 4.2 Metody výcviku koučů 4.3 Techniky výcviku koučů 5 Empirické šetření:Identifikace přínosů výcviku koučů “Koučink jako umění” z pohledu absolventů |
Seznam odborné literatury |
ALLISON-NAPOLITANO, Elle. Flywheel: Transformational Leadership Coaching for Sustainable Change. Thousand Oaks, California: Corwin, 2013. ISBN 978-1-4522-6091-4 Dostupné z:http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=e000xww&AN=941549&lang=cs&site=ehost-live&ebv=EB&ppid=pp_x.
BIRCH, Paul a Hana SUŠILOVÁ. Koučování v kostce: Inspirujte ostatní ke zlepšení výkonu. Brno: CP Books, 2005. ISBN 978- 80-251-0581-4. BLAŽEJ, Adam. Psychologie koučování pro trenéry a manažery. [online]. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-8971-6. Dostupné z:https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1284/3746/1612-1/0#preview. COOK, Sarah. Coaching for High Performance: How to develop exceptional results through coaching. Ely: IT Governance Publishing, 2009. ISBN 978-1-84928-003-7. CRKALOVÁ, Anna a Norbert RIETHOF. Průvodce světem koučování a osobnostní typologie: inspirace pro praxi. Praha: Management Press, 2012. ISBN 978-80-7261-252-9. GALLWEY, W. Timothy. Inner game pro manažery: tajemství vysoké pracovní výkonnosti. Praha: Management Press, 2010. ISBN 978-80-7261-213-0. PARMA, Petr. Umění koučovat: systematické koučování ve firmě, rodině a škole pro kouče i koučované, studenty, odborníky i veřejnost. Praha: Alfa Publishing, 2006. ISBN 80-86851-34-6. SILSBEE, Douglas K. Všímavý kouč: sedm rolí pro rozvoj řídících pracovníků. Praha: Maitrea. ISBN 978-80-87249-34-5. ŠAFÁŘ, Michal a Hana HŘEBÍČKOVÁ. Vybrané kapitoly z mentálního tréninku. [online] Olomouc: Univerzita Palackého, 2014. ISBN 978-80-244-4366-9. Dostupné z:https://publi.cz/books/121/03.html. THEEBOOM, Tim, Bianca BEERSMA a Annelies E.M. VAN VIANEN. Does coaching work? A meta-analysis on the effects of coaching on individual level outcomes in an organizational context. The journal of positive psychology. 2014, 9(1), p. 1–18, ISSN 1743-9760. Dostupné z: doi:10.1080/17439760.2013.837499. WALES, Suzy. Why coaching?. Journal of change management. 2002, 3(3), p. 275-282, ISSN 1469-7017. Dostupné z: doi:10.1080/714042542. WHITMORE, John. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti, metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-209-3. WILDFLOWER, Leni. Skrytá historie koučování. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0784-9. |