Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Začínající učitel na 2. stupni základní školy a jeho adaptace do školního prostředí
Název práce v češtině: Začínající učitel na 2. stupni základní školy a jeho adaptace do školního prostředí
Název v anglickém jazyce: A beginning teacher at lower-secondary school and his or her adaptation to the school environment
Klíčová slova: začínající učitel|adaptace|školní prostředí|motivace|příprava|podpora|uvádějící učitel|hospitace
Klíčová slova anglicky: the beginning teacher|adaptation|school environment|motivation|preparation|mentor|observation
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.02.2022
Datum zadání: 10.02.2022
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.06.2022
Datum a čas obhajoby: 12.09.2023 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:28.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se věnuje adaptaci začínajících učitelů na 2. stupni základní školy do školního prostředí. Teoretická část definuje pojmy týkající se osoby začínajícího učitele, jeho přípravy na učitelskou profesi a následné podpory po nástupu do profese. V empirické části práce je použit kvalitativní výzkum a tato část práce se pokouší zodpovědět hlavní výzkumnou otázku, která zní: Jakou podporu poskytuje okolí začínajícím učitelům během jejich adaptační fáze do školního prostředí a jakými faktory je tato podpora ovlivněná?
Seznam odborné literatury
JUKLOVÁ, Kateřina. Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-266-9.
PÍŠOVÁ, Michaela. Novice teacher. Pardubice: Univerzita Pardubice, 1999. Scientific papers of the University of Pardubice. ISBN 80-7194-205-7.
PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem: student - praktikant - začínající učitel. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0444-3.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0456-5.
ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel: (některé pedagagogické problémy začínajících učitelů). Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-0944-6.
ŠVEC, Vlastimil. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno: Paido, 1999. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-70-2.
VAŠUTOVÁ, J.: Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. Praha: UK, 2001a. ISBN 80-7290-059-5.
VÍTEČKOVÁ, Miluše. Začínající učitel: jeho potřeby a uvádění do praxe. Brno: Paido, 2018. ISBN 978-80-7315-269-7.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK