Začínající učitel na 2. stupni základní školy a jeho adaptace do školního prostředí
Název práce v češtině: | Začínající učitel na 2. stupni základní školy a jeho adaptace do školního prostředí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | A beginning teacher at lower-secondary school and his or her adaptation to the school environment |
Klíčová slova: | začínající učitel|adaptace|školní prostředí|motivace|příprava|podpora|uvádějící učitel|hospitace |
Klíčová slova anglicky: | the beginning teacher|adaptation|school environment|motivation|preparation|mentor|observation |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 10.02.2022 |
Datum zadání: | 10.02.2022 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.06.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2023 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se věnuje adaptaci začínajících učitelů na 2. stupni základní školy do školního prostředí. Teoretická část definuje pojmy týkající se osoby začínajícího učitele, jeho přípravy na učitelskou profesi a následné podpory po nástupu do profese. V empirické části práce je použit kvalitativní výzkum a tato část práce se pokouší zodpovědět hlavní výzkumnou otázku, která zní: Jakou podporu poskytuje okolí začínajícím učitelům během jejich adaptační fáze do školního prostředí a jakými faktory je tato podpora ovlivněná? |
Seznam odborné literatury |
JUKLOVÁ, Kateřina. Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-266-9.
PÍŠOVÁ, Michaela. Novice teacher. Pardubice: Univerzita Pardubice, 1999. Scientific papers of the University of Pardubice. ISBN 80-7194-205-7. PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem: student - praktikant - začínající učitel. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0444-3. PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0456-5. ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel: (některé pedagagogické problémy začínajících učitelů). Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-0944-6. ŠVEC, Vlastimil. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno: Paido, 1999. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-70-2. VAŠUTOVÁ, J.: Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. Praha: UK, 2001a. ISBN 80-7290-059-5. VÍTEČKOVÁ, Miluše. Začínající učitel: jeho potřeby a uvádění do praxe. Brno: Paido, 2018. ISBN 978-80-7315-269-7. |