Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Self-Efficacy u dětí vzdělávaných metodou Unschoolingu
Název práce v češtině: Self-Efficacy u dětí vzdělávaných metodou Unschoolingu
Název v anglickém jazyce: Self-Efficacy in Unschooled Children
Klíčová slova: Self-efficacy|Osobní vnímaná účinnost|Motivace|Unschooling|Svobodné školy|Alternativní vzdělávání|Homeschooling|Domácí vzdělávání
Klíčová slova anglicky: Self-efficacy|Personal perceived efficacy|Motivation|Unschooling|Free schools|Alternative education|Homeschooling
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jana Dlouhá
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.01.2022
Datum zadání: 04.01.2022
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.01.2022
Datum a čas obhajoby: 17.06.2022 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Ondřej Pešout, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, zda děti vzdělávané metodou Unschoolingu vykazují výraznější projevy Self-Efficacy a zda míra projevů Self-Efficacy vyučujících (resp. osob zprostředkovávajících vzdělání) souvisí s mírou projevů Self-Efficacy u dětí. O korelaci pojmu Self-Efficacy a Unschooling existuje limitovaný počet publikací. Práce si tak za cíl klade i odhalení dalších souvisejících mezer ve výzkumu.

Součástí obsahu literárně přehledové části bude charakteristika pojmů Self-Efficacy, Unschooling a jejich základních teoretických a historických východisek. Oba pojmy budou také analyzovány ve vzájemném vztahu.

Pomocí kvantitativní metody bude následně v rámci navrhovaného výzkumu zkoumána míra Self-Efficacy u skupiny dětí vzdělávaných metodou Unschoolingu a u dětí vzdělávaných v běžných základních školách. Dotazník bude zadáván také osobám, které jejich vzdělání zprostředkovávají.

Výzkum by měl zodpovědět následující otázky - Jaká je míra projevů Self Efficacy u dětí vzdělávaných metodou Unschoolingu? Jaké jsou rozdíly v míře projevů SE mezi dětmi vzdělávanými metodou Unschoolingu a v běžných školách? Mají projevy SE vyučujícíh (osob zprostředkovávajících vzdělání) vliv na projevy SE dětí?
Seznam odborné literatury
Bandura, A., (1997). Self-efficacy: the exercise of control. W.H. Freeman.

Gavora, P., Mareš, J., Svatoš, T., Wiegerová, A., (2020). Self efficacy v edukačních souvislostech II. Univerzita Tomáše Bati, Fakulta humanitních studií.

Hebronová, V., (2014). Sebehodnocení a jeho vliv na self-efficacy žáka. [Diplomová práce]. Brno: PedF MU.

Glackin, M., & Hohenstein, J., (2018). Teachers’ self-efficacy: progressing qualitative analysis. International Journal of Research & Method in Education, 41(3), 271–290.

Gray, P., & Riley, G. (2013). The challenges and benefits of unschooling according to 232 families who have chosen that route. Journal of Unschooling and Alternative Learning, 7(14), 1-27.

Mertin, V., (2003). Pedagogicko-psychologické aspekty individuálního vzdělávání. Pedagogika, 03(4), 405-417.

Průcha, J., (2012). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání (3., aktualizované vydání). Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK