Self-Efficacy u dětí vzdělávaných metodou Unschoolingu
Název práce v češtině: | Self-Efficacy u dětí vzdělávaných metodou Unschoolingu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Self-Efficacy in Unschooled Children |
Klíčová slova: | Self-efficacy|Osobní vnímaná účinnost|Motivace|Unschooling|Svobodné školy|Alternativní vzdělávání|Homeschooling|Domácí vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | Self-efficacy|Personal perceived efficacy|Motivation|Unschooling|Free schools|Alternative education|Homeschooling |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jana Dlouhá |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 04.01.2022 |
Datum zadání: | 04.01.2022 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.01.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2022 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.05.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Ondřej Pešout, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit, zda děti vzdělávané metodou Unschoolingu vykazují výraznější projevy Self-Efficacy a zda míra projevů Self-Efficacy vyučujících (resp. osob zprostředkovávajících vzdělání) souvisí s mírou projevů Self-Efficacy u dětí. O korelaci pojmu Self-Efficacy a Unschooling existuje limitovaný počet publikací. Práce si tak za cíl klade i odhalení dalších souvisejících mezer ve výzkumu.
Součástí obsahu literárně přehledové části bude charakteristika pojmů Self-Efficacy, Unschooling a jejich základních teoretických a historických východisek. Oba pojmy budou také analyzovány ve vzájemném vztahu. Pomocí kvantitativní metody bude následně v rámci navrhovaného výzkumu zkoumána míra Self-Efficacy u skupiny dětí vzdělávaných metodou Unschoolingu a u dětí vzdělávaných v běžných základních školách. Dotazník bude zadáván také osobám, které jejich vzdělání zprostředkovávají. Výzkum by měl zodpovědět následující otázky - Jaká je míra projevů Self Efficacy u dětí vzdělávaných metodou Unschoolingu? Jaké jsou rozdíly v míře projevů SE mezi dětmi vzdělávanými metodou Unschoolingu a v běžných školách? Mají projevy SE vyučujícíh (osob zprostředkovávajících vzdělání) vliv na projevy SE dětí? |
Seznam odborné literatury |
Bandura, A., (1997). Self-efficacy: the exercise of control. W.H. Freeman.
Gavora, P., Mareš, J., Svatoš, T., Wiegerová, A., (2020). Self efficacy v edukačních souvislostech II. Univerzita Tomáše Bati, Fakulta humanitních studií. Hebronová, V., (2014). Sebehodnocení a jeho vliv na self-efficacy žáka. [Diplomová práce]. Brno: PedF MU. Glackin, M., & Hohenstein, J., (2018). Teachers’ self-efficacy: progressing qualitative analysis. International Journal of Research & Method in Education, 41(3), 271–290. Gray, P., & Riley, G. (2013). The challenges and benefits of unschooling according to 232 families who have chosen that route. Journal of Unschooling and Alternative Learning, 7(14), 1-27. Mertin, V., (2003). Pedagogicko-psychologické aspekty individuálního vzdělávání. Pedagogika, 03(4), 405-417. Průcha, J., (2012). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání (3., aktualizované vydání). Portál. |