Motivace a faktory ovlivňující zapojení pedagogů do dalšího vzdělávání
Název práce v češtině: | Motivace a faktory ovlivňující zapojení pedagogů do dalšího vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Motivation and factors influencing the involvement of teachers in further education |
Klíčová slova: | motivace|další vzdělávání pedagogických pracovníků|pedagogický pracovník|vzdělávání|strategie|celoživotní učení|metody|zákony |
Klíčová slova anglicky: | motivation|further education of pedagogical staff|pedagogical worker education|strategies|lifelong learning|methods|laws |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.12.2021 |
Datum zadání: | 30.12.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.01.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.05.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit druh motivace k dalšímu vzdělávání u pedagogických pracovníků a faktory, které tuto motivaci ovlivňují. Zjistit zájem pedagogických pracovníků o nabízené aktivity a rozsah zájmů o aktivity, které nejsou v nabídce. Práce si také dává za úkol zjistit současné formy dalšího vzdělávání učitelů na základních školách. Práce je koncipována do dvou částí, části teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje obecné poznatky o vzdělávání dospělých, dalším vzdělávání učitelů, formách vzdělávání, pojem učitel atd. V praktické části bude zhodnocen dotazník týkající se otázek z oblasti motivace a faktory, které ovlivňují účast pedagogů na dalším vzdělávání. |
Seznam odborné literatury |
ARMSTRONG, Michael, 1999. Personální management. Praha: Grada. ISBN 80-716-9614-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4. LAZAROVÁ, Bohumíra a kol., 2006. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido. ISBN 80-7315-114-6 MASLOW, Abraham, 2021. Motivace a osobnost. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1728-2 NAKONEČNÝ, Milan, 1996. Motivace lidského chování. Praha: Academia. ISBN 80-200-0592-7 Národní program rozvoje vzdělávání v České republice: Bílá kniha. 2001. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání. ISBN 80-211-0372-8 PINK, Daniel H., 2011. Pohon: překvapivá pravda o tom, co nás motivuje!. Olomouc: ANAG. ISBN 978-80-7263-671-6 PRUSÁKOVÁ, Viera, 2000. Systémový prístup k dalšiemu vzdelávaniu. Bratislava: Inštitút pre verejnú správu. ISBN 8096830821 PRÁŠILOVÁ, Michaela, 2006. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Učebnice (Univerzita Palackého). ISBN 80-244-1415-5 URBÁNEK, Petr, 2005. Vybrané problémy učitelské profese: aktuální analýza. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta pedagogická. ISBN 80-708-3942-2 |