Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv pandemie Covid-19 na vzdělávání žáků druhého stupně ZŠ v domácím prostředí
Název práce v češtině: Vliv pandemie Covid-19 na vzdělávání žáků druhého stupně ZŠ v domácím prostředí
Název v anglickém jazyce: The impact of the Covid-19 pandemic on home education of second grade primary school pupils
Klíčová slova: covid 19|distanční výuka|pandemie|vládní nařízení|základní škola
Klíčová slova anglicky: covid 19|distance learning|government regulation|pandemic|primary school
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.12.2021
Datum zadání: 30.12.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.05.2022
Datum a čas obhajoby: 12.09.2023 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:28.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Obsah diplomové práce se opírá o aktuální téma, kterým je vzdělávání a distanční výuka v době, kdy bylo školství v České republice omezeno kvůli onemocnění Covid-19. Práce je konkrétně zaměřena na žáky druhého stupně základních škol, kteří museli často podstupovat samostatné vzdělávání v domácím prostředí, s pomocí vyučování v distanční formě.

Teoretická část je zaměřena především na obecné informace, které se týkají komunikačních způsobů mezi žákem a učitelem, dále na distanční výuku jako takovou a vzdělávání se s pomocí moderních, současně využívaných technologií. Důležité pro distanční vzdělávání z pohledu učitelů, jsou především metody práce a také způsob, jak distančně vyučovat, aby byla výuka co nejvíce smysluplná, stejně jako je běžná výuka ve školním prostředí.

Empirická část obsahuje výzkum, ve kterém se zaměřuji na vliv domácí přípravy žáků druhého stupně základních škol, na vyučování v domácím prostřední při distanční výuce v době pandemie Covid-19. Cílem je zjistit, v jakých podmínkách, v jakém prostředí a zda je většina žáků schopna samostatné školní přípravy bez podpory ve školním prostředí.
Seznam odborné literatury
Robert Čapek - Třídní klima a školní klima
Peter Gavora - Úvod do pedagogického výzkumu
Alena Nelešovská - Pedagogická komunikace v teorii a praxi
Ondřej Neumajer, Lucie Rohlíková, Jiří Zounek - Učíme se s tabletem
Jan Hendl - Kvalitativní výzkum
Vladimír Jůva - Stručné dějiny pedagogiky
Peter Gavora - Učitel a žáci v komunikaci
Tomáš Kasper - Dějiny pedagogiky
Peter Gavor - Úvod do pedagogického výzkumu
Ondřej Hausenblas - Standardy na 2. stupni základních škol očima učitelů : 2. část projektu NEMES o standardech na základních školách : příspěvek k rozvinutí diskuse o standardech vzdělávání pro Českou republiku
Helena Zlámalová - Distanční vzdělávání a eLearning : učební text pro distanční studium
Oldřich Matoušek - Metody a řízení sociální práce
Tomáš Pavlas - Distanční vzdělávání v základních a středních školách : přístupy, posuny a zkušenosti škol rok od nástupu pandemie nemoci covid-19 : tematická zpráva
Jiří Zounek, Libor Juhaňák, Hana Staudková, Jiří Poláček - E-learning Učení (se) s digitálními technologiemi
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK