Vliv pandemie Covid-19 na vzdělávání žáků druhého stupně ZŠ v domácím prostředí
Název práce v češtině: | Vliv pandemie Covid-19 na vzdělávání žáků druhého stupně ZŠ v domácím prostředí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The impact of the Covid-19 pandemic on home education of second grade primary school pupils |
Klíčová slova: | covid 19|distanční výuka|pandemie|vládní nařízení|základní škola |
Klíčová slova anglicky: | covid 19|distance learning|government regulation|pandemic|primary school |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.12.2021 |
Datum zadání: | 30.12.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.05.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2023 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Obsah diplomové práce se opírá o aktuální téma, kterým je vzdělávání a distanční výuka v době, kdy bylo školství v České republice omezeno kvůli onemocnění Covid-19. Práce je konkrétně zaměřena na žáky druhého stupně základních škol, kteří museli často podstupovat samostatné vzdělávání v domácím prostředí, s pomocí vyučování v distanční formě. Teoretická část je zaměřena především na obecné informace, které se týkají komunikačních způsobů mezi žákem a učitelem, dále na distanční výuku jako takovou a vzdělávání se s pomocí moderních, současně využívaných technologií. Důležité pro distanční vzdělávání z pohledu učitelů, jsou především metody práce a také způsob, jak distančně vyučovat, aby byla výuka co nejvíce smysluplná, stejně jako je běžná výuka ve školním prostředí. Empirická část obsahuje výzkum, ve kterém se zaměřuji na vliv domácí přípravy žáků druhého stupně základních škol, na vyučování v domácím prostřední při distanční výuce v době pandemie Covid-19. Cílem je zjistit, v jakých podmínkách, v jakém prostředí a zda je většina žáků schopna samostatné školní přípravy bez podpory ve školním prostředí. |
Seznam odborné literatury |
Robert Čapek - Třídní klima a školní klima Peter Gavora - Úvod do pedagogického výzkumu Alena Nelešovská - Pedagogická komunikace v teorii a praxi Ondřej Neumajer, Lucie Rohlíková, Jiří Zounek - Učíme se s tabletem Jan Hendl - Kvalitativní výzkum Vladimír Jůva - Stručné dějiny pedagogiky Peter Gavora - Učitel a žáci v komunikaci Tomáš Kasper - Dějiny pedagogiky Peter Gavor - Úvod do pedagogického výzkumu Ondřej Hausenblas - Standardy na 2. stupni základních škol očima učitelů : 2. část projektu NEMES o standardech na základních školách : příspěvek k rozvinutí diskuse o standardech vzdělávání pro Českou republiku Helena Zlámalová - Distanční vzdělávání a eLearning : učební text pro distanční studium Oldřich Matoušek - Metody a řízení sociální práce Tomáš Pavlas - Distanční vzdělávání v základních a středních školách : přístupy, posuny a zkušenosti škol rok od nástupu pandemie nemoci covid-19 : tematická zpráva Jiří Zounek, Libor Juhaňák, Hana Staudková, Jiří Poláček - E-learning Učení (se) s digitálními technologiemi |