Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Propagace rychloobrátkového zboží v denním tisku a reklamní filmové produkci meziválečného Československa
Název práce v češtině: Propagace rychloobrátkového zboží v denním tisku a reklamní filmové produkci meziválečného Československa
Název v anglickém jazyce: Convenience goods advertising in daily press and film advertising in interwar Czechoslovakia
Klíčová slova: Reklama|Československo|film|Národní listy|Národní politika|meziválečné období
Klíčová slova anglicky: Advertising|Czechoslovakia|film|Národní listy|Národní politika|interwar period
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav hospodářských a sociálních dějin (21-UHSD)
Vedoucí / školitel: PhDr. Barbora Štolleová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 21.12.2021
Datum zadání: 21.12.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 04.01.2022
Datum a čas obhajoby: 21.06.2023 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:27.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Marcela Starcová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Předložená bakalářská práce sleduje vývoj reklamních strategií podniků orientovaných na výrobu a prodej rychloobrátkového zboží pomocí analýzy jejich reklamní produkce ve vybraném denním tisku a animovaných i hraných reklamních filmech přístupných československým spotřebitelům v meziválečném období. K porozumění podnikatelským strategiím relevantních firem využívá metodu sondy, pomocí jíž zkoumá čtyři roční reprezentativní vzorky, každý z jiné etapy vývoje meziválečné Československé republiky. Zaměřuje se na cílový trh, středostavovské vrstvy společnosti, pro jehož oslovení jsou vybrané komunikační prostředky vhodné. Přibližuje obvyklé jazykové a obrazové motivy využívané pro komunikaci se zákazníkem. Poukazuje na výhody vybraných médií pro účely ovlivňování zákazníka a jeho spotřebitelských návyků.
Pramennou základnu práce tvoří především výtisky Národních listů a Národní politiky z let 1920, 1925, 1929 a 1934. Využity jsou dobové animované a hrané filmy zpřístupněné Národním filmovým archivem na DVD, a to v publikacích Český animovaný film 1925–1945 a Pod značkou Baťa. Cenné informace čerpá také z časopisu Typ: ilustrovaný magazín pro moderní podnikání.
Seznam odborné literatury
BERÁNKOVÁ, Milena, KŘIVÁNKOVÁ, Alena a RUTTKAY, Fraňo. Dějiny československé žurnalistiky. III. díl, Český a slovenský tisk v letech 1918-1944. 1. vydání. Praha: Novinář, 1988.
BRABEC, Jan: Zásady výnosné obchodní reklamy: na základě amerických studií a zkušeností. Praha: Sfinx, Bohumil Janda, 1927.
Český animovaný film I 1920-1945 = Czech animated film I 1920-1945. Praha: Národní filmový archiv, 2012.
HLOUCHOVÁ, Kateřina: Proměny československé reklamy 1918-1989. Brno: Václav Klemm - Vydavatelství a nakladatelství, 2015.
KOTLER, Philip a ARMSTRONG, Gary: Marketing. Praha: Grada, 2004.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane: Marketing management, Global Edition. Boston: Pearson, 2016.
PAVLŮ, Dušan: REKLUB 1927-1949 Kapitoly z dějin československé reklamy. Praha: Professional Publishing, 2017.
STRUSKOVÁ, Eva: Dodalovi Průkopníci českého animovaného filmu. Praha: Národní filmový archiv, 2013.
VOŠAHLÍKOVÁ, Pavla: Zlaté časy české reklamy. Praha: Karolinum, 1999.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol: Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK