Cestovní ruch v Saúdské Arábii
Název práce v češtině: | Cestovní ruch v Saúdské Arábii |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Turism in Saudi Arabia |
Klíčová slova: | turismus|Saúdská Arábie |
Klíčová slova anglicky: | turism|Saudi Arabia |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra Blízkého východu (21-KBV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Pavel Ťupek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.12.2021 |
Datum zadání: | 19.12.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 13.01.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2022 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.08.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. František Ondráš, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V souvislosti s Vizí 2030, jejímž cílem je mimo jiné diverzifikace ekonomiky, se v Saúdské Arábii rychle vyvíjí nové odvětví "sekulárního" (nenáboženského) turismu, které má spolu s rozvojem náboženské turistiky (hadždž, umra) v budoucnu nahradit příjmy z ropy. Cílem bakalářské práce je toto odvětví zmapovat a popsat, jakým způsobem saúdská vláda podporuje turismus na institucionální úrovni, jaké nástroje k tomu používá a jak se prezentuje k tomuto účelu navenek. V práci bude využito vedle odborné literatury v angličtině i arabských pramenů, jako jsou např. mediální zprávy, oficiální prohlášení či propagační materiály. |
Seznam odborné literatury |
Prameny: oficiální prohlášení, mediální zprávy, propagační materiály
literatura: AL-HAMARNEH, Ala a Marcus L. STEPHENSON, 2017. International tourism development and the Gulf Cooperation Council States : challenges and opportunities. Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge. ISBN 1-315-77657-X. ALMUHRZI, Hamed, Scott NOEL a Hafidh ALRIYAMI, 2017. Tourism in the Arab World : An Industry Perspective. B.m.: Taylor & Francis Group. ISBN 978-1-138-02327-7. AL-RASHEED, Madawi, 2018. Salman’s Legacy: The Dilemmas of a New Era in Saudi Arabia. B.m.: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-090174-5. AL-RASHEED, Madawi, 2021. The Son King: Reform and Repression in Saudi Arabia. B.m.: Oxford University Press, Incorporated. ISBN 978-0-19-755814-0. ANISHCHENKOVA, Valerie, 2020. Modern Saudi Arabia: Understanding Modern Nations. B.m.: ABC-CLIO. ISBN 978-1-4408-5704-1. BERÁNEK, Ondřej, 2007. Saúdská Arábie: mezi tradicemi a moderností. 1. vyd. Praha: Volvox Globator. ISBN 978-80-7207-647-5. CONESA, Pierre, 2018. The Saudi Terror Machine : The Truth about Radical Islam and Saudi Arabia Revealed. B.m.: Skyhorse Publishing Company, Incorporated. ISBN 978-1-5107-3663-4. EDWARDS, Grace, 2021. Working and Living in Saudi Arabia. B.m.: Grosvenor House Publishing. ISBN 978-1-83975-080-9. EXELL, Karen a Sarina WAKEFIELD, 2016. Museums in Arabia: Transnational Practices and Regional Processes. London: Routledge. ISBN 978-1-315-59652-5. FAROUK DAHER, Rami, 2007. From Hajj to Hedonism? Paradoxes of Developing Tourism in Saudi Arabia. In: Tourism in the Middle East : Continuity, Change and Transformation. B.m.: Clevedon : Channel View Publications, s. 215–234. ISBN 978-1-84541-051-3. KHURRAM KHAN, Muhammad a Muhammad BABAR KHAN, 2020. Research, Innovation and Entrepreneurship in Saudi Arabia : Vision 2030. B.m.: Taylor & Francis Group. ISBN 978-1-138-48853-3. |