Student jako občan? Přístup nizozemské politické moci ke studentům v době pandemie COVID-19
Název práce v češtině: | Student jako občan? Přístup nizozemské politické moci ke studentům v době pandemie COVID-19 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Student as a citizen? The approach of the Dutch political authorities towards students during the COVID-19 pandemic |
Klíčová slova: | student|občan|Nizozemsko|vláda|covid-19 |
Klíčová slova anglicky: | student|citizen|the Netherlands|government|covid-19 |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav germánských studií (21-UGS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Irena Kozmanová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.12.2021 |
Datum zadání: | 26.04.2023 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.04.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2023 14:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.08.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Martin Štefek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude zabývat postojem nizozemské politické moci ke studentům vysokých škol jakožto k občanům v průběhu pandemie COVID-19. Bude zkoumat, jaká pojetí studenta jako občana byla explicitně či implicitně formulována během debat o protipandemických opatřeních, jak si tato pojetí navzájem konkurovala a jaká byla jejich role při profilování pozice vlády versus opozice (resp. jednotlivých stran).
Pandemie covid-19 zde slouží jako ideální zdroj informací tím, že nutí aktéry k explicitnímu vyjádření hodnotových postojů a k explicitní debatě o prioritách státní podpory. Jako korpus budou použity plenární schůze dolní komory parlamentu (Tweede Kamer) věnované vývoji kolem koronaviru. Budou sledována kritéria jako styl komunikace se studenty, jejich zapojení do politického procesu, artikulace jejich zájmů v kontextu protipandemických opatření nebo jejich postavení jako skupiny občanů při rozdělování výhod/nevýhod. Cílem práce je pojmenovat trendy v pojetí studenta jako občana na straně vlády a opozice, zhodnotit roli tohoto politického štěpení v současné nizozemské politice, a zachytit i případné proměny v přístupu ke studentům jako občanům v průběhu pandemie, mj. i s ohledem na parlamentní volby v březnu 2021. |
Seznam odborné literatury |
● Slaman, P. (2014). Staat van de student: Tweehonderd jaar politieke geschiedenis van studiefinanciering in Nederland. Boom: Amsterdam.
● Sleeuwaert, T., & Brouwer, J. A. (2021). Kansen door corona: Never let a good crisis go to waste (Eerste druk). De Vrije Uitgevers: Amersfoort. ● Munniksma, A. (2017). Burgerschap in het voortgezet onderwijs: Nederland in vergelijkend perspectief. Amsterdam University Press: Amsterdam. ● Engbersen, G., van Bochhove, M., de Boom, J., Burgers, J., Krouwel, A., van Lindert, J., Rusinovic, K., Snel, E., van Wensveen, P., & Wentink, T. (2020). De verdeelde samenleving: De maatschappelijke impact van COVID-19 in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam & Nederland. Kenniswerkplaats Leefbare Wijken: Rotterdam. ● Hoorn, J. E. (2016). De stem van de student: Nederlandse studentenbladen in de negentiende eeuw. Rijksuniversiteit Groningen: Groningen. |