Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Student jako občan? Přístup nizozemské politické moci ke studentům v době pandemie COVID-19
Název práce v češtině: Student jako občan? Přístup nizozemské politické moci ke studentům v době pandemie COVID-19
Název v anglickém jazyce: Student as a citizen? The approach of the Dutch political authorities towards students during the COVID-19 pandemic
Klíčová slova: student|občan|Nizozemsko|vláda|covid-19
Klíčová slova anglicky: student|citizen|the Netherlands|government|covid-19
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav germánských studií (21-UGS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Irena Kozmanová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.12.2021
Datum zadání: 26.04.2023
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.04.2023
Datum a čas obhajoby: 12.09.2023 14:00
Datum odevzdání elektronické podoby:21.08.2023
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Martin Štefek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat postojem nizozemské politické moci ke studentům vysokých škol jakožto k občanům v průběhu pandemie COVID-19. Bude zkoumat, jaká pojetí studenta jako občana byla explicitně či implicitně formulována během debat o protipandemických opatřeních, jak si tato pojetí navzájem konkurovala a jaká byla jejich role při profilování pozice vlády versus opozice (resp. jednotlivých stran).
Pandemie covid-19 zde slouží jako ideální zdroj informací tím, že nutí aktéry k explicitnímu vyjádření hodnotových postojů a k explicitní debatě o prioritách státní podpory. Jako korpus budou použity plenární schůze dolní komory parlamentu (Tweede Kamer) věnované vývoji kolem koronaviru. Budou sledována kritéria jako styl komunikace se studenty, jejich zapojení do politického procesu, artikulace jejich zájmů v kontextu protipandemických opatření nebo jejich postavení jako skupiny občanů při rozdělování výhod/nevýhod.
Cílem práce je pojmenovat trendy v pojetí studenta jako občana na straně vlády a opozice, zhodnotit roli tohoto politického štěpení v současné nizozemské politice, a zachytit i případné proměny v přístupu ke studentům jako občanům v průběhu pandemie, mj. i s ohledem na parlamentní volby v březnu 2021.
Seznam odborné literatury
● Slaman, P. (2014). Staat van de student: Tweehonderd jaar politieke geschiedenis van studiefinanciering in Nederland. Boom: Amsterdam.
● Sleeuwaert, T., & Brouwer, J. A. (2021). Kansen door corona: Never let a good crisis go to waste (Eerste druk). De Vrije Uitgevers: Amersfoort.

● Munniksma, A. (2017). Burgerschap in het voortgezet onderwijs: Nederland in vergelijkend perspectief. Amsterdam University Press: Amsterdam.

● Engbersen, G., van Bochhove, M., de Boom, J., Burgers, J., Krouwel, A., van Lindert, J., Rusinovic, K., Snel, E., van Wensveen, P., & Wentink, T. (2020). De verdeelde samenleving: De maatschappelijke impact van COVID-19 in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam & Nederland. Kenniswerkplaats Leefbare Wijken: Rotterdam.
● Hoorn, J. E. (2016). De stem van de student: Nederlandse studentenbladen in de negentiende eeuw. Rijksuniversiteit Groningen: Groningen.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK