Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role školního asistenta v mateřské a základní škole
Název práce v češtině: Role školního asistenta v mateřské a základní škole
Název v anglickém jazyce: School assistant´s role in kindergarten and primary school
Klíčová slova: asistent pedagoga|speciálně vzdělávací potřeby|školní asistent|školní poradenské pracoviště|podpůrná opatření|poradenské služby|inkluze
Klíčová slova anglicky: teaching assistant|special educational needs|school assistant|supportive measures|school counselling center|advisory services|inclusion
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.12.2021
Datum zadání: 02.12.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.05.2022
Datum a čas obhajoby: 07.09.2022 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.07.2022
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Karolína Burešová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se věnuje roli školního asistenta na základní a mateřské škole. Zabývá se komparací současných požadavků školního asistenta s odlišnými pozicemi asistentů pedagoga. Zaměřuje se především na vymezení pracovní náplně, kompetence školního asistenta, metodickou podporu asistentů, spolupráci s pedagogickými pracovníky v rámci multidisciplinárního týmu a školního poradenského pracoviště. Role školního asistenta v současném inkluzivním vdělávání v rámci systému podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami není z hlediska legislativy jasně definována a ukotvena. Práce přináší komplexní pohled především na činnost školního asistenta v mateřské škole a základní škole hlavního vzdělávacího proudu a reflektuje současné nejasnosti vycházejících z vymezení požadavků školních asistentů.
Seznam odborné literatury
GABAŠOVÁ, Jitka a Miroslav VOSMIK. Asistent pedagoga a klima třídy. Praha: Raabe, 2019. Dobrá škola. ISBN 9788074964190.
NĚMEC, Zbyněk. Asistent pedagoga: zavedení a efektivní využití asistentů ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, [2021]. ISBN 9788076350724.
KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Raabe, [2017]. Dobrá škola. ISBN 9788074963490.
KENDÍKOVÁ, Jitka. Školák se speciálními vzdělávacími potřebami. Ilustroval Anna TROUSILOVÁ. Praha: Raabe, [2017]. Dobrá škola. ISBN 9788074963056.
KENDÍKOVÁ, Jitka. Vademecum asistenta pedagoga. 2. vydání. V Praze: Pasparta, 2020. ISBN 9788088290506.
NĚMEC, Zbyněk a Petra MARTINOVSKÁ. Asistent pedagoga v mateřské škole. Praha: Raabe, [2018]. Dobrá škola. ISBN 9788074963940.
NĚMEC, Zbyněk, Klára ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ a Vanda HÁJKOVÁ. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 9788072907120.
PALOUNKOVÁ, Zuzana a Hana JOKLÍKOVÁ. Asistent pedagoga v inkluzivním vzdělávání. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2017. ISBN 9788074943867.
TEPLÁ, Marta, Lenka FELCMANOVÁ a Zbyněk NĚMEC. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, [2019]. ISBN 9788076350182.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK