Role školního asistenta v mateřské a základní škole
Název práce v češtině: | Role školního asistenta v mateřské a základní škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | School assistant´s role in kindergarten and primary school |
Klíčová slova: | asistent pedagoga|speciálně vzdělávací potřeby|školní asistent|školní poradenské pracoviště|podpůrná opatření|poradenské služby|inkluze |
Klíčová slova anglicky: | teaching assistant|special educational needs|school assistant|supportive measures|school counselling center|advisory services|inclusion |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 02.12.2021 |
Datum zadání: | 02.12.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.05.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.07.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Karolína Burešová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se věnuje roli školního asistenta na základní a mateřské škole. Zabývá se komparací současných požadavků školního asistenta s odlišnými pozicemi asistentů pedagoga. Zaměřuje se především na vymezení pracovní náplně, kompetence školního asistenta, metodickou podporu asistentů, spolupráci s pedagogickými pracovníky v rámci multidisciplinárního týmu a školního poradenského pracoviště. Role školního asistenta v současném inkluzivním vdělávání v rámci systému podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami není z hlediska legislativy jasně definována a ukotvena. Práce přináší komplexní pohled především na činnost školního asistenta v mateřské škole a základní škole hlavního vzdělávacího proudu a reflektuje současné nejasnosti vycházejících z vymezení požadavků školních asistentů. |
Seznam odborné literatury |
GABAŠOVÁ, Jitka a Miroslav VOSMIK. Asistent pedagoga a klima třídy. Praha: Raabe, 2019. Dobrá škola. ISBN 9788074964190.
NĚMEC, Zbyněk. Asistent pedagoga: zavedení a efektivní využití asistentů ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, [2021]. ISBN 9788076350724. KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Raabe, [2017]. Dobrá škola. ISBN 9788074963490. KENDÍKOVÁ, Jitka. Školák se speciálními vzdělávacími potřebami. Ilustroval Anna TROUSILOVÁ. Praha: Raabe, [2017]. Dobrá škola. ISBN 9788074963056. KENDÍKOVÁ, Jitka. Vademecum asistenta pedagoga. 2. vydání. V Praze: Pasparta, 2020. ISBN 9788088290506. NĚMEC, Zbyněk a Petra MARTINOVSKÁ. Asistent pedagoga v mateřské škole. Praha: Raabe, [2018]. Dobrá škola. ISBN 9788074963940. NĚMEC, Zbyněk, Klára ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ a Vanda HÁJKOVÁ. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 9788072907120. PALOUNKOVÁ, Zuzana a Hana JOKLÍKOVÁ. Asistent pedagoga v inkluzivním vzdělávání. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2017. ISBN 9788074943867. TEPLÁ, Marta, Lenka FELCMANOVÁ a Zbyněk NĚMEC. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, [2019]. ISBN 9788076350182. |