Komunitní aspekt site specific projektů
Název práce v češtině: | Komunitní aspekt site specific projektů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Community aspect of site specific projects |
Klíčová slova: | komunita|site specific|veřejný prostor|autorská kolektivní tvorba|alternativní divadlo|nezávislé umění |
Klíčová slova anglicky: | community|site specific|public space|collective creation|alternative theatre|independent art |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra divadelní vědy (21-KDV) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Martin Pšenička, Ph.D. |
Řešitel: | Bc. Johana Jurášová - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.11.2021 |
Datum zadání: | 30.11.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 10.01.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 31.01.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.01.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 31.01.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Barbara Topolová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Předmětem bakalářské práce bude mapování sitespecific projektů určitého typu v Česku po roce 1989. V rámci zkoumání se zaměřím na rysy kolektivní tvorby jako je zvýšený důraz na proces a princip hry jako základní prvek tvoření. Další oblastí mého zájmu bude přítomnost charakteru komunitního divadla – na poměrně krátkou dobu vzniká určité malé společenství, které po tuto dobu komunitně žije a intenzivně tvoří; komunita v tomto případě ale vzniká a zaniká spolu s projektem. K integraci veřejného prostoru pak dochází dvojím způsobem – využitím prostoru a vytvořením díla, které je nepřenositelné (jak z technického, tak významotvorného hlediska), ale i zapojením tvůrčího procesu a jeho účastníků do komunitního života v místě konání. Cílem práce bude analýza materiálu o projektech daného typu a zasazení do kontextu sitespecific aktivit u nás. |
Seznam odborné literatury |
Braun, K. (1993). Druhá divadelní reforma?. 1. vydání. Praha: Institut umění – Divadelní ústav.
Dudzik, W. (2009). Ke kulturní teatrologii, Divadelní revue, 20 (2), s. 3-8. Dvořák, J. (2000). Alt. divadlo. 1. vydání. Praha: Pražská scéna. Hartl, P. (1997). Komunita občanská a komunita terapeutická. 1. výdání. Praha: SLON. Jiřiště, V. (2013). Problematika financování a marketingu v netradiční divadelní produkci. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita. Mikeš, V. (2017). Proč hrát – K divadelní antropologii. 1. vydání. Praha: Pražská scéna, Akademie múzických umění. Pearson, M. (2010). Site-Specific Performance. 1. vydání. Londýn: Bloomsbury Publishing. Rugg, J. (2010). Exploring Site-Specific Art. 1. vydání. Londýn: I. B. Tauris& Co Ltd. Schmelzová, R. (ed.) (2010). Divadlo vnetradičním prostoru. 1. vydání. Praha: Akademie múzických umění. Šmíd, R. (2012). Široká smyčka. 1. vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze. Šťourač, P. (2011). Hledání místa pro divadlo. Disertační práce. Praha: Akademie múzických umění v Praze. Václavová, D., Žižka, T. (2008). Site specific. 1. vydání. Praha: Pražská scéna. |