Pomoc traumatizovaným dětem v České republice
Název práce v češtině: | Pomoc traumatizovaným dětem v České republice |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Help for traumatized children in the Czech republic |
Klíčová slova: | trauma|traumatizované děti|reakce těla na trauma|posttraumatická stresová porucha|podpora|léčba|terapie |
Klíčová slova anglicky: | trauma|traumatized children|body response's of trauma|post-traumatic stress disorder (PTSD)|support|treatment|therapy |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální práce (21-KSOCP) |
Vedoucí / školitel: | JUDr. PaedDr. PhDr. Daniel Hanuš, Ph.D., LL.M., MBA |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.11.2021 |
Datum zadání: | 30.11.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 06.01.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2022 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.08.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Olga Havránková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tato bakalářská práce se zabývá způsobem pomoci traumatizovaným dětem, která se jim dostává od organizací pro ohrožené děti či rodiny po celé České republice. Teoretická část věnuje pozornost odlišným typům terapií, metodám a technikám práce s dětmi s traumatem. Praktická část poté poukazuje na smysluplné využití těchto metod v reálném životě. Její součástí je kvalitativní výzkum formou polo-strukturovaných rozhovorů se sociálními pracovníky z různých organizacích, kteří ochotně zodpověděli všechny připravené otázky týkající se tohoto tématu.
This bachelor thesis deals with the way of helping traumatized children that they receive from organizations for vulnerable children or families throughout the Czech republic. The theoretical part pays attention to different types of therapies, methods and techniques of working with children with trauma. The practical part then points to the meaningful use of these methods in real life. It includes qualitative research in the form of semi-structured interviews with social workers from various organizations who willingly answered all the prepared questions related to this topic. |
Seznam odborné literatury |
1. Furman, B., & Sandqvist, J. (2015). Nikdy není pozdě na šťastné dětství: jak překonat minulost. Portál.
2. Grof, S., & Volavková, L. (1992). Dobrodružství sebeobjevování. Gemma89. 3. Levine, P. A., & Kline, M. (2012). Trauma očima dítěte: probouzení obyčejného zázraku léčení. Maitrea. 4. Levine, P. A., Kline, M., & Meissnerová, K. (2014). Prevence traumatu u dětí: průvodce k obnovení důvěry, vitality a odolnosti. Maitrea. 5. Levine, P. A., (2008). Healing Trauma: A Pioneering Program for Restoring the Wisdom of Your Body. Sounds True Inc. 6. Matějček, Z., Dunovský, J., & Dytrych, Z. (1995). Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Grada. 7. Matoušek, O. (2020). Dítě traumatizované v blízkých vztazích: manuál pro profesionály a rodiny (Vydání druhé). Portál. 8. Röhr, H. -P. (2014). Zneužití: léčba následků sexuálního či emočního násilí. Portál. 9. Ruppert, F., & Babka, P. (2008). Trauma a rodinné konstelace: psychické disociace a jejich léčba. Portál. 10. Wolynn, M., & Micka, D. (2017). Trauma – nechtěné dědictví: jak nás formuje zděděné rodinné trauma a jak je překonat. Stanislav Juhaňák – Triton. |