Obsahová analýza negativní politické komunikace na Twitteru
Název práce v češtině: | Obsahová analýza negativní politické komunikace na Twitteru |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Content analysis of negative political communication on Twitter |
Klíčová slova: | volební kampaně|sociální média|politické strany|obsahová analýza|politická komunikace|negativita|Twitter |
Klíčová slova anglicky: | election campaigns|social media|political parties|content analysis|political communication|negativity|Twitter |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociologie (21-KSOC) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Lukáš Linek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 25.11.2021 |
Datum zadání: | 25.11.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 07.12.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Jan Sládek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Východiska: Dynamika vztahu médií, politiky a veřejnosti je předmětem mnoha výzkumů. V této práci se budu zabývat mediálními kampaněmi českých politických stran na sociálních sítích Facebook a Twitter. Tyto zdroje volím mimo jiné z toho důvodu, že výstupy stran zde nejsou zkresleny interpretací daných médií, ale nacházíme je přesně v té podobě, v jaké to strany zamýšlejí. Budu zde pozorovat a porovnávat, v jakých kritériích se jednotlivé kampaně liší, jakými prostředky je toho dosahováno, a proč. Mimo jazykovou stránku příspěvků bych se ráda alespoň okrajově zaměřila i na tu vizuální, která je nedílnou součástí politického marketingu a komunikace stran s veřejností. Cíle: Cílem práce je charakterizovat politické a mediální prostředí na vybraných sociálních sítích v České republice a pomocí zvolených metod poté zodpovědět otázku, jak se prezentace daných stran k veřejnosti liší na základě toho, které cílové skupiny chtějí oslovit, respektive, jak jednotlivé strany cílí na konkrétní skupiny voličů. Cílem tedy bude nejprve stanovit konkrétní proměnné, na které se v analýze mediálních kampaní budu v práci soustředit, a poté je porovnat mezi sebou a vyvodit závěry o formách komunikace konkrétní strany s veřejností. Metodika: V práci bude použita metoda kvantitativní obsahové analýzy, která je charakteristická svou systematičností a schopností pojmout velké množství textu. I v zahraničí je právě pro analýzu mediálních obsahů často voleným nástrojem, který umožňuje zkoumat aktuální mediální dění a v něm právě probíhající trendy. Hypotézy: Mediální kampaně politických stran v ČR se liší podle záměru oslovit konkrétní cílové skupiny voličů. Charakteristika závěrů: Práce si klade za cíl potvrdit výše zmíněnou hypotézu a charakterizovat, jak konkrétně strany na dané skupiny cílí. Bude v ní popsáno, jak strany skrze jazykovou i vizuální stránku komunikují s veřejností, a jak se styl a jednotlivé atributy této komunikace liší napříč vybranými stranami. |
Seznam odborné literatury |
Blumler, J. G., Kavanagh, D. (1999). The third age of political communication: Influences and Features. Jirák, J., Köpplová, B. (2003). Média a společnost. Praha: Portál. Jirák, J., Köpplová, B. (2009). Masová média. Praha: Portál. Křeček, J. (2013). Politická komunikace. Od res publice k public relations. Praha: Grada Publishing. Kubáček, J. (2012). Slovník politického managementu a volebního marketingu. Praha: Grada Publishing. Metz, M., Kruikemeier, S., Lecheler, S. (2019). Personalization of politics on Facebook: examining the content and effects of professional, emotional and private selfpersonalization. Political Communication. Russmann, U., Svensson, J., Lecheler, S. (2017). Interaction on Instagram?: examining the content and effects of professional, emotional and private self-personalization. International Journal of E-Politics. Schneiderová, S. (2015). Analýza diskurzu a mediální text. Praha: Karolinum. Stieglitz, S., Brockmann, T., Xuan, L. D., (2012). Usage Of Social Media For Political Communication. Stier, S., Bleier, A., Lietz, H., Strohmaier, M. (2017). Election Campaigning on Social Media: Politicians, Audiences, and the Mediation of Political Communication on Facebook and Twitter. Political Communication. |