Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Skautský vedoucí jako možná podpora pro ohrožené dítě
Název práce v češtině: Skautský vedoucí jako možná podpora pro ohrožené dítě
Název v anglickém jazyce: Scout leader as a possible support for children at risk
Klíčová slova: Ohrožené dítě|Sociální opora|Obtížná životní situace|Skauting|Junák|Skautský vedoucí|Vzdělávání vedoucích
Klíčová slova anglicky: Child at risk|Social support|Difficult life situation|Scouting|Junak|Scout leader|Leader education
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální práce (21-KSOCP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Pazlarová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.11.2021
Datum zadání: 24.11.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.02.2022
Datum a čas obhajoby: 06.09.2022 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:07.08.2022
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PaedDr. Tatiana Matulayová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je role skautského vedoucího v organizaci Junák - český skaut, z.s. v řešení obtížné životní situaci dítěte. Zabývá se definováním ohrožení dítěte, jeho formami, příčinami a projevy. Dále se zaměřuje na roli skautského vedoucího v péči a výchově dítěte, vzdělání vedoucího v této oblasti a zdroje podpory v řešení obtížných situací dítěte. V praktické části se následně zaměřuje na konkrétní zkušenosti s ohroženým dítětem mezi vedoucími, kteří působí na území hlavního města Prahy. Ptá se na situace, které vedoucí s dětmi řešili, na postupy, jaké zvolili a na to, jak byli na tyto situace připraveni v kontextu systému skautského vzdělávání. Na základě zjištění výzkumného šetření jsou v závěru práce formulována doporučení na úpravu obsahu skautského vzdělávání pro dospělé v oblasti práce s ohroženými dětmi. Praktická část si klade otázku, jak se skautští vedoucí cítí být připraveni podporovat děti ve skautských oddílech v těžkých životních situacích.
Seznam odborné literatury
PÖTHE, Peter. Dítě v ohrožení. 1. Praha: G plus G, 1996, 143 s. ISBN 80-901896-5-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese [online]. Vol. Rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál, 2004 [cit. 2021-12-01]. ISBN 9788026202257. Dostupné z: https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&AN=1639972&lang=cs&site=ehost-live.
MATOUŠEK, Oldřich a Hana PAZLAROVÁ. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny. 1. Praha: Portál, 2014, 216 s. ISBN 978-80-262-0522-7.
NOSEK, Václav, Slavomil JANOV a Václav DOSTÁL. Skautské století: Dobrodružný příběh 100 let českého skautingu. 1. Praha: Mladá fronta, Junák, 2012, 256 s. ISBN 978-80-204-2622-2.
POWELL, Robert Baden. Na pomoc skautským vůdcům. 1. Praha: Junák-svaz skautů a skautek ČR, tiskové a distribuční centrum, 2006. ISSN 1210-9827.
ŠANTORA, Roman. Skautský oddíl 1913-2013. 1. Praha: Mladá fronta, 2014, 208 s. ISBN 978-80-204-2896-7.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK