Vztah emoční inteligence a rodinného výchovného stylu
Název práce v češtině: | Vztah emoční inteligence a rodinného výchovného stylu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Relation between Emotional Intelligence and Parenting Style |
Klíčová slova: | emoční inteligence|výchovný styl|výchova|emoční vztah ze strany rodičů|výchovné řízení |
Klíčová slova anglicky: | Emotional Intelligence|Parenting Style|Upbringing|Emotional Relationship from Parents|Parental Control |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.11.2021 |
Datum zadání: | 18.11.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 07.12.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 01.06.2022 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.04.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 01.06.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Kamila Urban, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce bude pokusit se zjistit, zda míra emoční inteligence souvisí s výchovným stylem v rodině. V literárně přehledové části budou představena základní teoretická východiska emoční inteligence (vymezení, složky apod.) a výchovných stylů (vymezení, typologie apod.) podle dosavadních výzkumů na toto téma.
Výzkumná část bude mít podobu kvantitativního výzkumného šetření, jehož cílem bude pomocí dotazníkových metod a následné statistické analýzy zjistit, zda existuje statisticky významný vztah mezi mírou emoční inteligence a výchovným stylem v rodině. Výsledky výzkumu by mohly přispět k rozšíření poznatků ohledně rozvoje emoční inteligence. V České republice výzkumy v této oblasti v podstatě dosud neexistují. |
Seznam odborné literatury |
Bradberry, T., & Greaves, J. (2009). Emotional Intelligence 2.0. TalentSmart.
Čáp, J., & Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Portál. Goleman, D. (2011). Emoční inteligence (2. vyd.). Metafora. Jedlička, R., Koťa, J., & Slavík, J. (2018). Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Grada. Nováčková, J., & Nevolová, D. (2020). Respektovat a být respektován (přeprac. vydání). PeopleComm. Shapiro, L. E. (2009). Emoční inteligence dítěte a její rozvoj (3. vyd.). Portál. Wilding, Ch. (2010). Emoční inteligence: vliv emocí na osobní a profesní úspěch. Grada. |