Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vztah emoční inteligence a rodinného výchovného stylu
Název práce v češtině: Vztah emoční inteligence a rodinného výchovného stylu
Název v anglickém jazyce: Relation between Emotional Intelligence and Parenting Style
Klíčová slova: emoční inteligence|výchovný styl|výchova|emoční vztah ze strany rodičů|výchovné řízení
Klíčová slova anglicky: Emotional Intelligence|Parenting Style|Upbringing|Emotional Relationship from Parents|Parental Control
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.11.2021
Datum zadání: 18.11.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.12.2021
Datum a čas obhajoby: 01.06.2022 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.04.2022
Datum proběhlé obhajoby: 01.06.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Kamila Urban, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce bude pokusit se zjistit, zda míra emoční inteligence souvisí s výchovným stylem v rodině. V literárně přehledové části budou představena základní teoretická východiska emoční inteligence (vymezení, složky apod.) a výchovných stylů (vymezení, typologie apod.) podle dosavadních výzkumů na toto téma.

Výzkumná část bude mít podobu kvantitativního výzkumného šetření, jehož cílem bude pomocí dotazníkových metod a následné statistické analýzy zjistit, zda existuje statisticky významný vztah mezi mírou emoční inteligence a výchovným stylem v rodině. Výsledky výzkumu by mohly přispět k rozšíření poznatků ohledně rozvoje emoční inteligence. V České republice výzkumy v této oblasti v podstatě dosud neexistují.
Seznam odborné literatury
Bradberry, T., & Greaves, J. (2009). Emotional Intelligence 2.0. TalentSmart.

Čáp, J., & Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Portál.

Goleman, D. (2011). Emoční inteligence (2. vyd.). Metafora.

Jedlička, R., Koťa, J., & Slavík, J. (2018). Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Grada.

Nováčková, J., & Nevolová, D. (2020). Respektovat a být respektován (přeprac. vydání). PeopleComm.

Shapiro, L. E. (2009). Emoční inteligence dítěte a její rozvoj (3. vyd.). Portál.

Wilding, Ch. (2010). Emoční inteligence: vliv emocí na osobní a profesní úspěch. Grada.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK