Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hranice ve vztahu mezi pracovníky a klienty v domově pro seniory
Název práce v češtině: Hranice ve vztahu mezi pracovníky a klienty v domově pro seniory
Název v anglickém jazyce: Boundaries In the Worker-Client Relationship in the Retirement Home
Klíčová slova: vztah mezi pracovníky a klienty|hranice ve vztahu|domov pro seniory|senioři|pracovník v sociálních službách
Klíčová slova anglicky: worker-client relationship|relationship boundaries|retirement home|the elderly|worker in social services
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální práce (21-KSOCP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Kateřina Šámalová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.11.2021
Datum zadání: 15.11.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.11.2021
Datum a čas obhajoby: 14.06.2022 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Předmětem diplomové práce je vztah mezi pracovníky a klienty v pobytové službě pro seniory. Pozornost je věnována především otázce hranic. V diplomové práci bude prezentován pohled pracovníků na význam hranic a na procesy, kterými dochází k vytváření a reflexi hranic ve vztahu ke klientům. Zároveň bude představen pohled klientů na vztah s konkrétními pracovníky. Ke zkoumání vztahů využiji kvalitativní přístup, designem výzkumu bude případová studie v menším domově pro seniory. V rámci výzkumu budou použity 2 druhy dat – primární a sekundární. Primární data získám díky polostrukturovaným rozhovorům s pracovníky a klienty, zároveň využiji metodu pozorování. Zdrojem sekundárních dat budou dokumenty, které se zabývají otázkou hranic na úrovni pracovník-klient v oblasti sociálních služeb a konkrétně v daném zařízení.
Seznam odborné literatury
1. ALEXANDER, Carla a Grant CHARLES. Caring, Mutuality and Reciprocity in Social Worker–Client Relationships: Rethinking Principles of Practice. Journal of Social Work. Londýn, 9(1), 5-22. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/274712973_Caring_mutuality_and_reciprocity_in_social_worker-client_Rethinking_principles_of_practice
2. BLOM, Björn. The social worker-client relationship -- a Sartrean approach. European Journal of Social Work [online]. Oxford, 2002, 5(3), 277-285 [cit. 2021-11-13]. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/714890055
3. DIETZ, Christine a Joanne THOMPSON. Rethinking Boundaries: Ethical Dilemmas in the Social Worker-Client Relationship. Journal of Progressive Human Services [online]. Maryland, 2004, 15(2), 1-24 [cit. 2021-11-13]. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1300/J059v15n02_01
4. GUGGENBÜHL-CRAIG, Adolf. Nebezpečí moci v pomáhajících profesích: přístup zaměřený na člověka. 5. vyd. Praha: Portál, 2007. Spektrum (Portál). ISBN 978-80-7367-302-4.
5. KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese: [psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese]. 5. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-736-7181-6.
6. NYKL, Ladislav. Carl Ransom Rogers a jeho teorie: přístup zaměřený na člověka. 5. vyd. Praha: Grada, 2012. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4055-3.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK