Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Možnosti a meze inkluze z pohledu učitele
Název práce v češtině: Možnosti a meze inkluze z pohledu učitele
Název v anglickém jazyce: Possibilities and limits of inclusion from teacher´s point of view
Klíčová slova: inkluze|integrace|speciální vzdělávací potřeby|inkluzivní pedagogika|pedagog|školní vzdělávání
Klíčová slova anglicky: inclusion|integration|special educational needs|inclusive pedagogy|pedagogue|school education
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.11.2021
Datum zadání: 04.11.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.06.2022
Datum a čas obhajoby: 14.06.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce "Možnosti a meze inkluze z pohledu učitele" pojednává o inkluzi v českých školách. Vymezuje pojem inkluzivního vzdělávání a zkoumá, s jakými možnostmi a mezemi se čeští pedagogové při výkonu své profese setkávají. Zkoumá možnosti práce a míru zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné školní výuky. Práce se dále zaměřuje na systém dostupné pomoci žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí bakalářské práce je výzkum s názvem "Náhled pedagogů na inkluzi". Pomocí dotazníkového šetření zjišťuje pohled učitele na problematiku inkluzivního vzdělávání. Dotazníky odhalují možnosti, které pedagogům inkluzivní vzdělávání otevírá. Bakalářská práce se zaměřuje také na meze, které pedagogům inkluzivní výuka klade.
Seznam odborné literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava, 2015. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma. Brno: Masarykova Univerzita. ISBN 978-80-210-8093-5.
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ, 2007. Psychologie pro učitele. 2. vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-273-7.
LECHTA, Viktor, 2016. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1123-5.
PRŮCHA, Jan, 2002. Moderní pedagogika: 3, přepracované a aktualizované vydání. 3. Praha: Portál. ISBN 80-7367-047-X.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-271-0095-8.
ZILCHER, Ladislav a Zdeněk SVOBODA, 2019. Inkluzivní vzdělávání: Efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0789-6.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK