Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Psychologické aspekty používání digitálních technologií u batolat
Název práce v češtině: Psychologické aspekty používání digitálních technologií u batolat
Název v anglickém jazyce: Psychological aspects of the use of digital technologies in toddlers
Klíčová slova: digitální technologie|batole|postoj rodiče
Klíčová slova anglicky: digital technology|toddler|parent’s attitude
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Iveta Hocko Fajnerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.11.2021
Datum zadání: 02.11.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.11.2021
Datum a čas obhajoby: 01.02.2023 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.12.2022
Datum proběhlé obhajoby: 01.02.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. et Mgr. Filip Děchtěrenko, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je zmapovat současný stav, postoje rodičů a popsat klady a zápory související s používáním digitálních technologií u batolat.
Obsahem teoretické části práce budou specifika batolecího období, včetně klíčových momentů vývoje tělesného, kognitivního a socioemocionálního. Na socioemocionální vývoj se blíže zaměří i část práce věnována rodině dítěte. Budou zde popsány interakce mezi rodičem a batoletem. Dále se práce bude věnovat konkrétním digitálním technologiím užívaných u dětí raného věku a jejich pozitivním a negativním dopadům na jednotlivé oblasti vývoje dítěte.

Cílem kvantitativní výzkumné části práce je zmapovat postoje českých rodičů k používání digitálních technologií u svých dětí batolecího věku. Výzkum si dále klade za cíl popsat specifika takto stráveného času z hlediska obsahu aktivit, množství času, preferencí dítěte a interakce s rodičem nebo s jinou dospělou osobou. Výzkum bude proveden online pomocí dotazníkového šetření. Dotazníkovému šetření bude předcházet několik polostrukturovaných rozhovorů s rodiči, které pomohou ke specifikaci otázek a k ověření jejich srozumitelnosti. Výsledky výzkumné části přispějí k prozkoumání specifik používání digitálních technologií u českých batolat a ke zjištění postojů českých rodičů k této problematice.
Seznam odborné literatury
Greenfield, S. (2016). Změna myšlení: jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií. Brno: BizBooks.

Kontríková, V., & Černíková, M. & Šmahel, D. (2015). Byl jednou jeden tablet: Děti (0-8) a digitální technologie, Brno: Masarykova univerzita

Neumaer, O., Rohlíková, L., & Zounek, J. (2015). Učíme se s tabletem. Praha: Wolters Kluwer.

Spitzer, M. (2014). Digitální demence. Brno: Host.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK