Measuring Vocabulary Knowledge of Advanced Learners of English using a Multiple-Choice Test
Název práce v češtině: | Měření slovní zásoby pokročilých studentů angličtiny pomocí testu s výběrem možností |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Measuring Vocabulary Knowledge of Advanced Learners of English using a Multiple-Choice Test |
Klíčová slova: | test s výběrem možných odpovědí|test s postupným výběrem možných odpovědí|slovní zásoba|jazykové testování|pokročilí žáci cizích jazyků|měření slovní zásoby |
Klíčová slova anglicky: | multiple-choice test|serial multiple-choice test|vocabulary|language testing|advanced language learners|measuring vocabulary knowledge |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 26.10.2021 |
Datum zadání: | 26.10.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.11.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2022 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.08.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2022 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Dr. phil. Eva Maria Luef, Mag. phil. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zabývá testováním slovní zásoby pokročilých studentů angličtiny formou testu složeného z uzavřených otázek s výběrem možných odpovědí (multiple-choice test). V teoretické části práce bude popsáno, jaké existují texty na měření slovní zásoby, jaká je jejich validita, spolehlivost a role ve výuce jazyka. V této části práce bude zároveň vymezeno, kdo jsou pokročilí studenti angličtiny.
V praktické části bude navržen test s výběrem možností, který bude mít za úkol změřit znalosti anglických slov s nízkou frekvencí. Tato slova budou vybrána na základě BNC/COCA seznamů sestavených P. Nationem (2017). Tento test bude administrován pokročilým studentům angličtiny z českých středních škol. Výsledky budou následně zanalyzovány a porovnány s jinými metodami měření slovní zásoby se zvláštním zřetelem na využití testů na měření slovní zásoby při výuce anglického jazyka. Tato práce bude napsaná v anglickém jazyce. |
Seznam odborné literatury |
Baghaei, P. and Amrahi, N. (2011). “Validation of a Multiple-Choice English Test with the Rasch Model” in Journal of Language Teaching and Research, 2(5), pp. 1052-1060.
Gyllstad, H. (et al.). (2015). “Assessing vocabulary size through multiple-choice formats: Issues with guessing and sampling rates” in ITL – International Journal of Applied Linguistics. 166(2), pp. 278-306. John Benjamins Publishing Company. Nation, I.S.P. (2016). Making and Using Word Lists for Language Learning and Testing. John Benjamins Publishing Company. Nation, I.S.P. and Beglar, D. (2007) “A Vocabulary Size Test” in The Language Teacher, 31(7), pp. 9-13. Nation, I. S. P. and Webb, S. (2011). Researching and Analyzing Vocabulary. Heinle ELT. Read, J. (2010). Cambridge language assessment: Assessing vocabulary. Cambridge University Press. Schmitt, N. (2010). Researching Vocabulary: A vocabulary research manual. Basingstoke. Palgrave Macmillan. Schmitt, N. (2014). “Size and depth of vocabulary knowledge: What the research shows” in Language Learning 64(4), pp. 913–952. Schmitt, N. (2000). Vocabulary in language teaching. Cambridge University Press. Stoeckel, T. and Sukigara, T. (2018). “A serial multiple-choice format designed to reduce overestimation of meaning-recall knowledge on the Vocabulary Size Test” in TESOL Quarterly, 52, pp. 1050–1062. Stoeckel, T., McLean, S., and Nation, P. (2021). “Limitations of size and levels tests of written receptive vocabulary knowledge” in Studies in Second Language Acquisition, 43(1), 181–203. Webb, S. (ed.). (2019). The Routledge Handbook of Vocabulary Studies. Routledge. |