Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Informační potřeby a informační chování učitelů na základních školách v průběhu pandemie Covid-19
Název práce v češtině: Informační potřeby a informační chování učitelů na základních školách v průběhu pandemie Covid-19
Název v anglickém jazyce: Information needs and information behavior of primary school teachers during the Covid-19 pandemic
Klíčová slova: infomační chování|informační potřeby|hodnocení informací|hledání informací|učitelé|pandemie Covid-19
Klíčová slova anglicky: Information behaviour|information needs|information evaluation|information seeking|teachers|Covid-19 pandemic
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Adéla Jarolímková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.10.2021
Datum zadání: 20.10.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 28.04.2022
Datum a čas obhajoby: 11.09.2023 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:29.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michaela Málková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zanalyzovat a porovnat informační potřeby a informační chování učitelů na základních školách v průběhu pandemie Covid-19. Teoretická část diplomová práce se bude zabývat informačním chováním učitelů a popíše rovněž vývoj protiepidemických opatření ve školství během pandemie koronaviru. Výzkumná část bude založena na kombinaci dotazníků, hloubkových rozhovorů a jejich následného vyhodnocení. Zaměří se na informační chování učitelů, zpracování, používání informací, informační zdroje, hodnocení věrohodnosti vyhledávaných informací učiteli při přípravě na vyučování, v samotném vyučování a při sebevzdělávání. Práce má dále za cíl zjistit, jak sami učitelé hodnotí informace a informační zdroje žáků v referátech a školních pracích v době před pandemií a poté v jejím průběhu.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
CASE, Donald Owen a Lisa M. GIVEN. Looking for information: a survey of research on information seeking, needs, and behavior. Fourth edition. Bingley, UK: Emerald, 2016. Studies in information. ISBN 9781785609688.

JULIEN, Heidi; PECOSKIE, Jen JL; REED, Kathleen. Trends in information behavior research, 1999–2008: A content analysis. Library & Information Science Research, 2011, 33.1: 19-24.

SAVOLAINEN, Reijo. Information behavior and information practice: Reviewing the “umbrella concepts” of information-seeking studies. The library quarterly, 2007, 77.2: 109-132.

URQUHART, Christine. Meta-Synthesis of Research on Information Seeking Behaviour. Information Research: An International Electronic Journal, 2011, 16.1: n1.

EKSTRAND, Michael D.; WRIGHT, Katherine Landau; PERA, Maria Soledad. Enhancing Classroom Instruction with Online News: Understanding Teacher Information Needs and Information Seeking Behavior. Aslib Journal of Information Management, 2020.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK