Informační potřeby a informační chování učitelů na základních školách v průběhu pandemie Covid-19
Název práce v češtině: | Informační potřeby a informační chování učitelů na základních školách v průběhu pandemie Covid-19 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Information needs and information behavior of primary school teachers during the Covid-19 pandemic |
Klíčová slova: | infomační chování|informační potřeby|hodnocení informací|hledání informací|učitelé|pandemie Covid-19 |
Klíčová slova anglicky: | Information behaviour|information needs|information evaluation|information seeking|teachers|Covid-19 pandemic |
Akademický rok vypsání: | 2021/2022 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Adéla Jarolímková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 20.10.2021 |
Datum zadání: | 20.10.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 28.04.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 11.09.2023 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.09.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Michaela Málková |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je zanalyzovat a porovnat informační potřeby a informační chování učitelů na základních školách v průběhu pandemie Covid-19. Teoretická část diplomová práce se bude zabývat informačním chováním učitelů a popíše rovněž vývoj protiepidemických opatření ve školství během pandemie koronaviru. Výzkumná část bude založena na kombinaci dotazníků, hloubkových rozhovorů a jejich následného vyhodnocení. Zaměří se na informační chování učitelů, zpracování, používání informací, informační zdroje, hodnocení věrohodnosti vyhledávaných informací učiteli při přípravě na vyučování, v samotném vyučování a při sebevzdělávání. Práce má dále za cíl zjistit, jak sami učitelé hodnotí informace a informační zdroje žáků v referátech a školních pracích v době před pandemií a poté v jejím průběhu. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
CASE, Donald Owen a Lisa M. GIVEN. Looking for information: a survey of research on information seeking, needs, and behavior. Fourth edition. Bingley, UK: Emerald, 2016. Studies in information. ISBN 9781785609688. JULIEN, Heidi; PECOSKIE, Jen JL; REED, Kathleen. Trends in information behavior research, 1999–2008: A content analysis. Library & Information Science Research, 2011, 33.1: 19-24. SAVOLAINEN, Reijo. Information behavior and information practice: Reviewing the “umbrella concepts” of information-seeking studies. The library quarterly, 2007, 77.2: 109-132. URQUHART, Christine. Meta-Synthesis of Research on Information Seeking Behaviour. Information Research: An International Electronic Journal, 2011, 16.1: n1. EKSTRAND, Michael D.; WRIGHT, Katherine Landau; PERA, Maria Soledad. Enhancing Classroom Instruction with Online News: Understanding Teacher Information Needs and Information Seeking Behavior. Aslib Journal of Information Management, 2020. |