Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití potenciálu nadaných žáků ve vztahu k nim samým a ke škole
Název práce v češtině: Využití potenciálu nadaných žáků ve vztahu k nim samým a ke škole
Název v anglickém jazyce: Utilizing the Potential of Gifted Pupils for the Benefit of the School Community and Themselves
Klíčová slova: nadání|škola|nadaný žák|výchova|potenciál nadaných žáků|uplatnění potenciálu
Klíčová slova anglicky: giftedness|school|gifted student|education|potential of gifted students|utilizing the potential
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.10.2021
Datum zadání: 07.10.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.01.2022
Datum a čas obhajoby: 15.06.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, jak školy využívají potenciálu nadaných žáků. A zda může být nadání žáků zdrojem obohacení jejich psychosociálních dovedností.
V teoretické části práce budou shromážděny poznatky o nadaných žácích a přístupu k jejich vzdělávání ve škole. Toho bude dosaženo na základě analýzy dostupných dokumentů MŠMT a literatury, která bude tvořit výchozí rámec dané problematiky.
Empirická část se bude zabývá kvalitativním výzkumem. Jeho cílem bude výzkumná sonda, která bude vycházet z metodologických postupů případové studie.
Seznam odborné literatury
HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada, 2009. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4719-986.
RENZULLI, Joseph a Sally REIS. The Schoolwide Enrichment Model: A How-To Guide for Talent Development. Prufrock Press, 2014. ISBN 1618211641.
RENZULLI, Joseph. Schools for Talent Development: A Practical Plan for Total School Improvement. Not Given edition. Prufrock Press, 1994. ISBN 978-0936386652.
RENZULLI, Joseph. Identification of Students for Gifted and Talented Programs. Corwin Publishers, 2004. ISBN 1412904285.
STEHLÍKOVÁ, Monika. Nadané dítě: jak mu pomoci ke štěstí a úspěchu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0512-0.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK